Skrivet den: 2014-04-10 Klockan: 23:30:58

Här är det deppigt just nu

....tur att jag hade det så bra igår så det kan jämna ut sig lite. 






Eller vad snackar jag för blaj, det jämnar inte ut sig. 
Idag är det tufft. 

Jag har precis vinkat av föräldrarna som åker hem i morgon. Och som vanligt kommer funderingarna på VARFÖR i hela friden jag bor här nere så långt i från min familj. Så mycket som vi går miste om i varandras liv. 

Och tidigare idag fick jag besked om att det inte blir nån förlängning av jobbkontraktet. 
Väntat. 
Men en otrolig besvikelse. 
Jag vill INTE tillbaka till livet innan. Jag höll ju som bäst på att anpassa mig. 

Det är deppigt idag som sagt. 
Jag behöver slicka mina sår. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Vi ses i augusti!

Svar: Augusti!
Yohanna i Las Palmas

2014-04-11 @ 00:16:20
Postat av: Lisbeth

Skräp! Hade hoppats att du skulle få ett positivt besked även om du inte trodde det..
Hoppas du hittar något annat snart!
Stor kram

Svar: Skräp är ordet! Tack!
Yohanna i Las Palmas

2014-04-11 @ 00:34:27
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Lena2

Fy vad tråkigt med jobbet;\ Uppfyllde du inte försäljnings målet?

Svar: Nej det var inte det. Jag anställdes för ett projekt på svenska. Och det gick inte dom de hade hoppas. Och nu är det slut :(
Yohanna i Las Palmas

2014-04-11 @ 10:30:55
Postat av: Freja

Så pissigt! Förhoppningsvis betyder det att det väntar en ny utmaning bara bortom hörnet!

Svar: Jag hoppas innerligt att du har rätt. Hoppas hoppas hoppas.
Yohanna i Las Palmas

2014-04-11 @ 20:35:21
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Sören Densjö

Yohanna,
Kanske ingen tröst och men tecken på något annat. Vår son Johan med hustru Carro och tre barn som bor tre kilometer från oss har mycket måttliga kontakter med oss. Via Facebook och Din Blogg vet vi betydligt mer om Dig och Din familj än dem som bor på nära avstånd.Tack alla datorer, iPhones, iPads för att vi kan hålla kontakt med varandra. Hälsa hela familjen, Sören, för Marita har rymt till Göteborg,

Svar: Ja tack och lov för tekniken nu. Den gör att avstånden inte känns så oöverstigliga.
Yohanna i Las Palmas

2014-04-11 @ 23:04:20
Postat av: Hyrestanten

Ja usch så jobbigt det måste kännas vid varje avsked. Bara själva vetskapen om avståndet är ju jobbig. Hade ni bott långt ifrån varandra i Sverige och inte träffats oftare kanske det ändå känts lättare. Synd på jobbet men du har ju iaf haft det ett tag och fått erfarenhet och en merit inför kommande jobb.
Kram till dig!

Svar: Nej just vetskapen om att det INTE går att bara hoppa in i bilen och åka dit gör det jobbigare. För när jag bidde i Göteborg och vi inte sågs oftare så GICK det i alla fall att ta bilen.
Yohanna i Las Palmas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0