Skrivet den: 2013-09-19 Klockan: 01:01:33

Här blev det inte alls som det skulle

(brukar det någonsin bli det?)

....när hela den här dagen gick och jag står klockan TOLV på natten och gör tårta. En i långpanna naturligtvis. Tårtformarna är fortfarande kvar i sommarstugan.






Det blev inte alls någon lur på morgonen, som jag skulle unna mig som kick-start på mitt nya "arbetsliv". Det blev en massa ärenden i stället och vipps så var fyra frihetstimmar gångna. 

Och så var det föräldramöte med svenskakursen och planering av hösten på eftermiddagen och vipps så var fyra till frihetstimmar gångna. Och det var midnatt och inget av det som skulle gjorts, födelsedagstårta och seriös bloggning, hade blivit gjort. 

Det var inte riktigt så här körigt som jag hade tänkt mig mitt nya fria liv. 
Jag hoppas på att det bara är en inskolningsperiod även för mig. En period för nya lössläppta mammor att lära sig att få saker gjorda en i taget och utan att stressa. 






Jag hoppas...

/Y

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det hoppas jag med.... Du är lite som en kalv på grönbete, skuttar hit och dit! Men tänk så skönt att gå hem och siova en stund istället, passa på!

Svar: Just precis så är det. Kalv på grönbete, det är jag det.
Yohanna i Las Palmas

2013-09-19 @ 22:35:47
Postat av: Freja

Och jag menade inte att vara anonym, nog lite trött jag med...

Svar: Ha ha det smittar ser jag ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-09-19 @ 22:37:34
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0