Skrivet den: 2013-10-21 Klockan: 13:56:11

Måndagslista med förkylningshopp

...för jag TYCKER faktiskt att jag känner mig lite bättre.
Lika mycket hosta, lika mycket snor, men det KÄNNS annorlunda. Jag känner att jag VILL och det känns skönt igen ;)
 
 
 
 
Kommer ni ihåg när man var tonåring och bara ville ligga hemma och sova.
Jag var sån i alla fall.
På helgerna kunde jag övermannas av en otrolig trötthet som bara blev värre och värre ju mer man sov. Jag var som en zombi.
Vaknade aldrig riktigt till.
Och jämt gick jag omkring och jäspade.
Armar och ben kändes som bly.
 
Det var tonåren det.
En del av den.
För mig.
 
Och så var det i helgen. Jag har hasat omkring i pyjamas hela helgen, förutom en utflykt på lördagen som inte resulterade i något uppklarat förutom ett par hämtpizzor till familjen. Och en utflykt på söndagen då vi hamtade hem en bokylla till Lillskattens rum och jag fick byta ett par ord med ett par väninnor som så alleles för söndagsfräsha ut för att snoriga och glåmiga jag skulle känna mig helt bekväm, men det var kul att få snacka lite skit i all sin enkelhet i alla fall.
 
 
 
 
Men alltså.
Jag har lullat omkring här och känt mig DÖD. Bara velat sova, eller i alla fall ligga i sängen.
Har känt mig ledsen och svag.
Tycka-synd-om-mig-Yohanna-som-är-så-sjuk.
En riktig karl-förkyldning. En sån som man nästan dör av.
 
Och så har jag fått vara för min familj.
Tack för det.
Och så idag så känns det bättre.
I själen.
Förväntan hänger i luften.
Det är bara kroppen som inte är med på noterna med riktigt än.
 
Så jag gav mig ut på morgonrunda i morse. Lite långsamt och stapplande men jag tog mig runt. Jag menar, jag har tagit det SKIT-lugnt i en veckas tid nu utan att bli bättre. Baceluskerna kanske behöver en riktig omskakning för att hitta ut ur kroppen.
Man vet aldrig.
Så länge som man inte har feber säjer de ju...
 
Så nu är det måndag:
 
- att jag känner mig på bättringsvägen.
 
- att Svenska skolan är på jakt efter nya lokaler och vi har tittat på en som ligger jättenära vårt hem. TÄNK om det skulle kunna bli den. Vad mycket tid jag skulle kunna spara in.
 
- att jag fick snacka lite söndagsskit med väninnorna. Man ska inte förakta sådant.
 
- att jag fått bara vara i helgen och tagit hand om oss.
 
- att det känns bra helt enkelt. Trotts att det är måndag. Eller kanske PÅ GRUND av att det är måndag. Nu väntar nya spännande saker.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Glad att det börjar ljusna för dej! Men -
Att inte ta av sej pyjamasen, är början till
en trött dag, dvs om an inte planerar att vara
i sängen hela dagen.
De få dagar jag äter frukost i morronrock, känner jag mej ur form för resten av dagen. Kanske det bara är jag?

Svar: Ha ha jag som brukar gå i pyjamasen hela helgerna och ÄNDÅ får en massa saker gjort. När jag är pigg vill säga. Just detta att inte behöva göra sig i ordning spar ju en himla massa tid ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-10-21 @ 16:52:49
Postat av: Jenny

Härlig lista - trots att det är måndag ! ;)
Jag var aldrig en sådan där trött tonåring...har alltid varit morgonpigg - tills nu, på "äldre dar", nu vill jag gärna sova länge, men jag tror att det har med jobbet att göra. Innan dess kunde jag ju sova så länge som jag ville men nu är tiden mer "värd" på något vis :)
kramen

Svar: Ja visst är det så, när man får mindre fritid så blir den lediga tiden så mycket mer värd. Helgerna tex nu, då vill jag inte göra något, bara vara hemma och njuta.
Yohanna i Las Palmas

2013-10-21 @ 22:52:17
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0