Skrivet den: 2013-10-15 Klockan: 23:54:10

Här har man blivit uppiffad

...när jag ägnade en del av mina födelsedagspengar till att ta mig till hårfrissan och bli lite ompysslad. 




Precis som i fredags hade jag idag tänkt att skriva på bloggen att idag gick jag direkt hem från skollämningen och struntade i morgonrundan. Att jag lagt mig i sängen igen efter morgonracet och sovit och struntat i alla måsten för första gången sedan jag fått barn.

För visst slog flunsan ner hos mig också efter att den övriga familjen gått och hostat och snorat på mig i två veckor nu. Sedan slutet på förra veckan har jag varit en liten våt fläck som inte orkat något. En liten hostande klen sådan. 

Så HADE jag velat skriva. Nu blir det ju sällan så som man vill. 

I fredags fastnade jag framför datorn som gått i strejk och fick inse att jag var tvungen att ringa datakillen.....igen. 
Så han var här i helgen och formaterade om datorn, så nu har jag en "ny" tom dator att börja n från början med. 
Vad ni än gör, säkerhetskopiera OFTA. Rätt vad det är så händer det där som inte får hända. 
När det minst passar att det händer...

Och idag gick jag alltså till frissan i stället för att lägga mig i sängen. 
Det behövdes lite mirakel. 
Fast det var nästan så att jag somnade där medans de pysslade i håret på mig. 

Vad ÄR det med mig och hårpysslande egentligen?

Förutom när jag skulle prova att färga ögonfransarna och absolut inte fick öppna ögonen. Ja då minsann fanns det ingenting jag hellre ville och fick nästan panik över att inte få göra det. 
Är jag vuxen eller en trotsig treåring? Man kan ju undra ibland. 





(Var snälla och bortse från all disk i bakgrunden. Är hårt förvärvsarbetande mamma nu och har inte tid med sånna petitesser som disk nu-för-tiden. )


Hur som helst. 
Jag kom hem med en inte så annorlunda frisyr. Mest en putsning då. Fast nyfärgade fransar. 
Och en hel dos med hår-om-pyssling. 

Det var det. 
Och så gick tisdagen också. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Snyggt! Väldigt snyggt!! :D
Och hade du nu inte sagt något om disken, så hade jag ju aldrig sett den - nästa gång låtsas du som den inte finns där! ;)
God natt och sov så gott!
Kramen

Svar: Jag VISSTE det. Skulle aldrig ha sagt något ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-10-16 @ 01:24:50
URL: http://www.bettans-place.blogspot.se
Postat av: eastcoastmom, Spanien

jättesnyggt!

Svar: ;) tack
Yohanna i Las Palmas

2013-10-16 @ 06:34:39
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Visst är det skönt att sitta och bli "hårpysslad" :) Snyggt blev det!

Svar: Jag det är sååååååå skönt. Önskar att jag hade råd att gå varge vecka ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-10-16 @ 08:04:57
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Jenny

Schnyggo-Yohanna !!! Blev ju supersnyggt! kramen

Svar: Tackar tackar :D
Yohanna i Las Palmas

2013-10-16 @ 11:42:17
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Mor o Far

Har också blivit ompysslad hos min frissa i dag, gud så skönt det var.

Svar: Ja visst är det skönt. Speciellt när de tar i ordentligt när man tvättar ur färgen. Så det river ZZZZZZZZ ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-10-16 @ 18:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0