Skrivet den: 2013-05-07 Klockan: 13:23:00

Real Life - Oväntade talanger

Herre jisses!
Det är redan tisdag och jag har inte kommit till skott med veckans Real Life än.
Detta med att börja jobba >>> är ingen lätt sak.
Nya rutiner, nya vanor, mindre tid.
 
Redan igår hade vi vår första meningsskiljaktighet här hemma om vad som börs hinnas med och av VEM.
Uppenbarligen (tycker jag) så kan man inte spendera hela eftermiddagen med att dricka kaffe om man ska få saker och ting gjort.
Det var visst inte lika uppenbart för Älsklingen ;)
Fast jag när en växande misstanke om att det inte var Älsklingen som var kaffesugen och ville passa på när jag var borta utan mer åt svärmorshållet.
Vilket inte gör mig på bättre humör precis ;)
 
 
 
 
Men det var inte om kaffedrickande som veckans Real Life skulle handla om. Även om det i just i detta fallet, med veckans tema dolda talanger, mycket väl kan vara så att för nån handlar det just om det.
Efter som jag inte kommit till skott igen så kör vi tills på FREDAG..
Så kan vi alla läsa om hur vi har det i det RIKTIGA livet. Alla välkomna såklart.
Vad Real Life är >>>.
Tidigare Real Life att titta på >>>.
Och det är bara att hänga på: the more the merrier (ju fler desto roligare) ;)
 
I helgen, när vi hade Älsklingens jobbarkompisar över på grillning i sommarstugan, kom jag just att tänka på detta.
Folk blev så förvånade över att just JAG skötte grillningen.
Visst kan det, och jag är sorgligt nog mer övertygad om att det i just detta fallet handlar mer om, att grillning anses mer vara en manlig uppgift än en för tjejer.
Men JAG har en dold talang.
Jag är en jäkel på att grilla ;)
 
Vanligvis brukar jag säja att jag är inte speciellt bra på någonting. Jag har ingen talang, något som jag skulle kunna bli berömd för att kunna utöver det vanliga.
Men jag är jäkligt hyffsad på det mesta.
Med det menar jag att jag klarar av att göra "nästan allting" ;)
Bara det att inget av det är jag nån naturbegåvning på.
 
Förutom att grilla då.
Och fickparkera också, nu när jag tänker efter.
Vem kunde ana det?
 
Och folk som får höra att jag har en blogg brukar utbrista:
- Har DU en blogg?
Precis som att jag inte ser ut som en som skulle kunna ha en blogg. Hur nu sånna ser ut ;)
 
Men det finns alltså förutfattade meningar om vad JAG inte bör kunna. Och folk blir förvånade över det jag VERKLIGEN kan. Ja detta med fickparkerandet blir jag själv till och med rejält förvånad över när jag gör.
Men men.
 
 
- Har du nån talang som brukar förvåna folk?
- Har du nån talang som brukar förvåna dig själv?
- Har du nån gång råkat ut för nån situation där folk TROR att du kan eller INTE kan något som egentligen är tvärtom?
 
Som vanligt så skriv och berätta på din blogg tills pâ FREdag, om det du VILL berätta om, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På FREdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra och få en massa överakningar om hur det är med talangerna.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Mor o Far

Vilken snygging !

Svar: Javisst! Det ligger i familjen ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-07 @ 21:11:16
Postat av: Jessica Högberg

Svår vecka!! Måste fundera;)

Svar: Det är klart. Det ska inte vara FÖR lätt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-07 @ 21:16:13
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Ann-Mari

God morgon från en "mångsysslare" till en annan :-). Kände igen mig där. Och det lustiga var att igårkväll när yngsta dottern och jag satt i soffan och "pysslade" (mannen är på arbetsresa) pratade vi om att vara händiga. I min familj är alla händiga och för många år sedan när mannen och jag höll på med något stort byggnadsprojekt tänkte jag: "tänk om jag hade förälskat mig i en man som inte var händig, vad hade blivit av det?"
Kul också att du grillar! Speciellt som vi igår skrattade oss fördärvade åt Icas nya reklam som "krossar grillnormen" ("Bara för att jag är man skall jag tydligen älska att grilla!")
Ha en strålande dag!

Svar: Det är något i luften som gör att man börjar att tänka i de banorna ;) Nej ärligt talat, jag skickade dig ett tankeöverföring om att detta skulle bli veckans ämne. Kul att du fick tanken ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Ann Catrine

Säger som Jesscia här ovan, svårt men ska tänka efter lite.. ;-)
Något borde jag väl kunna?!
Förre veckans real life skrev jag ett långt inlägg om, gick ifrån datorn några minuter och allt var puts väck när jag kom tillbaka! :-(
Orkade inte börja om från början...
Men nu ska jag ta och inventera mina dolda talanger!

Ha en bra dag!

Svar: Åh det där är ju så irriterande. Har hänt här så många gånger att jag nu tar och sparar som utkast så fort jag skrivit en bokstav ;) Arrrrggggggg!
Yohanna i Las Palmas

2013-05-08 @ 09:12:54
URL: http://mormormu.blogg.se
Postat av: Jessica Högberg

Ha ha... näää... men jag är ju bra på så mycket;)

Svar: Det är klart att du är, något vi får höra om kanske ;)?
Yohanna i Las Palmas

2013-05-08 @ 11:45:03
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Supersnygg du var i klänningen!
Kram!

Svar: Äh den här gamla trasan ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-08 @ 15:17:09
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: Anna

Bidrag inlämnat! Men glömde ju min största talang, att lägga pussel!!!!

Svar: Skitbra!!!! Jag är förstummad ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-09 @ 23:00:17
URL: http://pajver.blogspot.com
Postat av: Ann-MarI

Är med :)
Ha en fin fredagskväll

Svar: Jättekul. Raketstädning, det var något nytt. Men jag TROR att jag känner til det ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: Tanja

Ett kort inlägg från mig.

Svar: Men bra. Tack så mycket.
Yohanna i Las Palmas

2013-05-10 @ 18:20:56
URL: http://tattir.bloggplatsen.se/
Postat av: Jenny

här kommer mitt bidrag:
http://jennysviktigaliv.blogg.se/2013/may/ovantade-talanger.html
kram kram

Svar: Jättebra! Många proffs-grillare här ser jag ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-10 @ 23:19:56
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0