Skrivet den: 2013-05-03 Klockan: 15:42:09

Fredagsvägning mitt i sjukstuga

....för det har det varit, HELA veckan, och det är inte slut än. Idag och i natt har Lillskatten legat med hög feber och hosta som får det att knottras på armarna.
Jag känner mig lite öm i kroppen och så även Älsklingen. Vi hoppas på att det bara är den jobbiga natten (nätterna) som spökar.
För nu vankas det helg med sommarstugeåkning och grillning med Älsklingens jobbarkompisar.
 
 
 
 
FREDAGSVÄGNING
+ 0,4 kg
Buääääääää!!!
Det är ju så man får lust att gå och skjuta sig.
 
Uppenbarligen så räcker det med att TÄNKA på att man ska sluta tänka på att gå NER i vikt för att man ska gå UPP i vikt.
Tänk om det vore så enkelt när man ska gå upp också.
Tänk tänk tänk...
 
UTVÄRDERING
Nej men jag förtjänar väl detta.....fastän det skär i hjärtat ;)
Vi har haft sjukstuga här hela veckan och inte gjort ett smack mer än att försöka att hålla ungarna lugna och vilandes.
Inga morgonrundor, förutom i onsdags då, då det var helgdag, inga skol-hämtningar eller lämningar. Inga gymnastiska övningar på mattan osv.
 
Jag har försökt att gått på eftermiddagarna istället, när Älsklingen kommit från jobbet. Men just denna veckan har jag börjat att gå bredvid på en grej som KANSKE kan leda till mitt första steg ut i arbetslivet och ut i stora världen UTANFÖR hemmet och UTAN ungar till hösten när Lillskatten börjar skolan (fortfarande helt otroligt att det redan är dags för henne).
Något litet, pyttelitet men likväl ett steg.
Men detta bredvidgående har varit på eftermiddagarna och det har varit ett fasligt hå med att passa ihop Älsklingens hemkomst med mitt eftermiddagsgående så att jag ska vara i tid till bredvidgången.
 
Hängde ni med?
Mycket pusslande som har resulterat i både kortare och mindre fettbrännande rundor för mig alltså.
Och här är resultatet av det :(
 
Så hade vi ju helgdag mitt i veckan och även om jag inte frossade alls någonting, och heller inte lagade nån speciell "fett-mat" ;) så blir det ju lite extra i form av vin och ett bett här och där på nån kaka ;)
Och här är resultatet av det också ;)
 
Det var inte alls så här jag hade tänkt mig mina två sista veckor på "operation fettsanering".
Inte alls.
Men nu är det så.
Nu är det bara att hoppas att nästa veckan inte innehåller sjukdom för min del......peppar peppar.
 
 
(veckans "operation fettsanering" på instagram - yohannailaspalmas)
 
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Inte en (var)dag.
Mat - Check!...ja nästan då ;)
Plankan åt 2 håll + rygglyft - Nada!
+ en helgdag.
Och 1,4 kilo kvar till målet.
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Meeeen vad roligt att få gå bredvid!! Hoppas att det blir bra. Jag går också bredvid, det är roligt att lära sig nytt :) Ha en fin söndag i stugan!

Svar: Ja det är bra med lite nytt och spännande i mitt liv ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-05 @ 10:24:37
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Jessica Högberg

Bryt ihop och kom igen;)
Håller hård tumme för "bredvidgången"...

Svar: Jag kommer igen, var så säker ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-05-05 @ 11:08:40
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0