Skrivet den: 2013-03-05 Klockan: 13:46:20

Real Life - Smycken

Förra veckan spånade vi ju om krims-krams och glitter, och jag tänkte att vi skulle fortsätta med det denna veckan. Fast på andra sidan av myntet.
Det ÄKTA krims-kramset.
 
Det är ÄNTLIGEN dags för veckans Real Life, som höll på att komma bort bland all utgång, söndagsbakis och stormvarningar. Vi kör på i smyckeslådan med de ÄKTA smyckena nu och vi kör tills på TORSDAG som alltid när jag blivit sen ;).
Så kan vi alla läsa om hur vi har det i det RIKTIGA livet på fredag.
Alla välkomna såklart.
Vad Real Life är >>>.
Tidigare Real Life att titta på >>>.
Och det är bara att hänga på: the more the merrier (ju fler desto roligare) ;)
 
 
 
För som min mor förvånat sa en gång:
- Jag använder mina guldringar och guldörhängen VARJE dag. Men när det blir dags att gå på fest, ja då tar jag på mig krims-kramset.
 
Och för mig är det likadant.
Varje dag har jag mina vigsel- och förlovnings-ringar i guld, mina pärlörhängen och min guldkedja. När jag sedan ska ut på galej, ja då rotar jag i krims-krams-lådan efter det som glittrar och glimmar MEST.
Borde det inte vara tvärt-om?
 
FAST!
När man går på fest, så vill i alla fall jag glittra lite extra och SÅDANA äkta smycken har jag, och kommer väl aldrig heller, att få råd att köpa mig.
Dessutom så kan jag känna att när jag nu lagt ner så mycket pengar på mina äkta smycken, som heller inte är någon förmögenhet att tala om, så vill jag ju använda dem så mycket som möjligt. Då vill jag inte att de ska ligga i någon låda och samla damm.
 
Fast något som faktiskt ligger i min "äkta"smyckes-låda och samlar damm är farmors armband som jag själv fick välja när hon gick bort.
Mina föräldrar ringde en dag, långt efter att farmor begravts, och frågade om det var något speciellt som jag ville ha från farmor. Jag blev lite ställd för det är ju inget som man brukar fundera på nän nån går bort. Men jag behövde bara tänka tillbaka på farmor och vad jag förknippade med henne så kom jag på det:
ARMBANDET - farmors berlockarmband.
 
Inget är så mycket farmor för mig som detta armband. Kommer ihåg att hon hade det på sig och det klingade alltid så fint om det och vi barnbarn kunde sitta i evigheter och titta och pilla på de små berlockerna.
DET fick jag.
Och jag är så glad över det att jag nästan inte vågar ha det på mig.
TÄNK om jag skulle tappa det...
 
 
 
 
 
- Använder du "äkta" smycken?
- Hur är relationen ÄKTA vs krims-krams hos dig?
- Har du något favoritsmycke?
- Något ärvt eller något som betyder något speciellt?
 
Som vanligt så skriv och berätta på din blogg tills pâ TORSDAG, om det du VILL berätta om, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På TORSDAG kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Kenneth

använder bara en ring :)

Svar: Nej men. Bara EN. Nu får du allt ta och komma igen lite på tingel-tangel-fronten ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-05 @ 18:02:27
URL: http://rothvoss.blogspot.se/
Postat av: Freja

Ska försöka vara med, men nu berättade jag ju om mina äkta smycken oxå förra veckan. Däremot kan jag ju visa upp lite arvegods av olika slag...

Svar: Det låter spännande tycker jag. Kör hårt. Det behöver inte vara så strikt i ämnet. Kör på vad du tycker blir intressant ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-05 @ 19:49:18
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Samma här tyvärr. Visade de få äkta jag hade förra veckan. Och använder bara ett armband.

Svar: Det gör ingenting. Det går så bra att berätta om något annat som hör ihop litegrann ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-05 @ 22:20:52
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: Freja

Hahaha, nu tror jag att jag skrivit mitt längsta real life inlägg ever, det har tagit halva kvällen! Här hittar du mitt glitter: http://frejareddevil.wordpress.com/2013/03/06/ett-smyckat-real-life/

Svar: Ja det var långt. Men så kul att du hann att vara med innan då åker på din galej-mello-resa. Ska bli kul att höra hur du haft det när du kommer tillbaka.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-06 @ 21:21:04
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Ann-Mari

Nu är jag med, Yohanna :-)
Tack för utmaningen!

Svar: Tack för medverkan.
Yohanna i Las Palmas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0