Skrivet den: 2013-03-09 Klockan: 13:59:23

Här snusas det på blommor

...för är det något som jag anser vara lyxigt så är det att ha färska blommor hemma. Eller snarare att gå till blomsteraffären, välja och vraka bland allt fint som finns där och få gå därifrån med en bukett inslagen i en bit brunt papper.
DET känns lyxigt.
 
 
 
 
 
 
Så igår när det var internationella kvinnodagen, det var fredag, det FANNS 20 kronor över på kontot och därtill fattades det en alla-hjärtans-dags-blomma till mig, så tänkte jag att jag skulle be Älsklingen överaska mig med en bukett rosa krysantemum  för 2 euro från blomsteraffären.
(Bäst att INTE lämna något åt slumpen när och OM man vill bli överaskad av en karl.)
 
Naturligtvis så blir det ALDRIG som jag tänkt mig och Älsklingen var försenad och kunde inte överaska, så jag fick snällt åka och fixa min egna bukett.
Detta med att få en karl att överaska är överskattat. Det funkar ALDRIG ;)
 
SÅ:
Grattis Yohanna på fredagen igår. Du har förtjänat denna bukett med färska blommor för otroliga många pengar. Du förtjänar lite lyx i din vardag. Inte bara för att du är kvinna utan för att du gör en hel drös med saker som ingen annan gör, eller i alla fall inte gör på ditt sätt ;)
Du är bra precis som du är.
 
Så nu går jag här hemma och klappar på mina färska blommor, insuper doften av dem och fotar dem i alla möjliga olika positioner.
Skitungarna har blivit nerpetade från fotograferings-motiv-tronen.
I alla fall för idag ;)
 
Härliga lördag.
Snart ska vi på kalas.
Naturligtvis.
Det kan inte vara lördag utan kalas ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Hyrestanten

Jag har nyss upptäckt hur billiga blommorna är här på ön. En jättefin bukett med gerberor kostade 4 euro och exakt likadan bukett kostade 200 kronor i Sverige.
Fast här finns ju alltid blommor ute så det känns ju inte riktigt på samma sätt som när man köper en bukett på vintern i Sverige.
Är lite fascinerad av hur många fester ni hinner med. Hoppas du får riktigt trevligt. Kram.

Svar: Ja det är verkligen billigt med blommor här. ÄNDÅ köper jag aldrig till mig själv fastän jag blir så glad av dem ;) Ja många kalas har det blivit nu. Jag förstår inte. Alla ungar fyller år i samma månad ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-09 @ 14:58:59
URL: http://hyrestanten.blogspot.com
Postat av: Veiken

Oh, så härligt - nu väntar vi på att slippa köpa våra blommor, utan plocka dom på ängar och i rabatter! :)

Svar: Ja snart kommer liljekonvaljerna. De BÄSTA blommorna och finns inte att köpa här nere. Jag saknar dem så.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-09 @ 19:39:02
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: browneyedgirl

Visst är det lyx med färska blommor i hemmet =)
Kan lyfta ett helt rum.
Stor kram och ha en härlig söndag!

Svar: Ja och ett helt hjärta också. Jag blir så himla glad varenda gång jag går förbi dem....och ser att de lever ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-10 @ 07:16:02
URL: http://browneyedgirltjejen.blogspot.com
Postat av: Kenneth

ja det är bra o fixa saker själv för då blir de gjorda

Svar: Nästan alltid är det det BÄSTA sättet. Att fixa själv ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-10 @ 08:08:53
URL: http://rothvoss.blogspot.se/
Postat av: Viktkamp

så fina blommor =)

Svar: Ja visst är de. Går och tittar på dem titt som tätt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-10 @ 13:04:27
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Marie

Ohh så fina blommor att snusa på =D

Svar: Ja här går jag hela tiden och snurar. Fram och tillbaka. Det finns nog ingen doft kvar snart ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-11 @ 17:50:09
URL: http://myflowergirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0