Skrivet den: 2013-03-22 Klockan: 13:38:11

Fredagsvägning med snubbling på målsnöret

...för förra veckans NÄSTAN-känsla byttes mot ett bakslag under denna veckas fredagsvägning.
 
 
 
 
Detta är dock INGENTING som jag kommer att hänga läpp för.
Det är MENS på G, och något som jag lärt mig under de sista åren och som jag allt mer märker på min kropp, är att denna förbenade vecka varje månad medför en hel del grejor, känslor, effekter osv. som tidigare gick alldeles (ja inte precis alldeles) obemärkt förbi. Alldeles för mycket "skit" för att man ska lägga nån mer energi eller vikt på det, mer än vad man redan gör.
 
Så jag skyller helt sonika detta bakslag på mensen.
Det FINNS inget annat skäl.
 
FREDAGSVÄGNING
+0,8 kilo
Nu ska ni inte gå och tro att jag blivit hjärntvättad och besatt av vågresultatet här. Eller kanske lite då ;) Men saken är den att jag kommit i smaljeansen, har kommit dit jag velat och kämpat under dessa två år. Nu fattas bara vågresultatet också.
För att kunna knyta ihop säcken, skjuta raketerna och gå vidare.
Ett SEXTIO KOMMA NOLL på vågen under en fredagsvägning är det som krävs.
För vågen visade redan 60,0 i lördags när jag vägde mig.
Men det räknas ju inte ;)
 
Så jag är ju redan i mål egentligen. Jag vill bara ha ett ÄKTA kort på en 60-våg som visar det också.
 
UTVÄRDERING
Denna veckan har det inte hänt något speciellt att kommentera igen. Ja det skulle vara de där kanelbullarna som jag gjorde i onsdags då. Men jag höll mig, ganska så mycket i skinnet och åt bara två ;)
 
Färskt bröd/bullar MÅSTE vara det bästa som finns i hela världen. Precis när de kommer ut ur ugnen och man får blåsa så man inte bränner sig om fingertopparna och smöret rinner.
Jag skulle kunna äta en hel plåt, utbrast Älsklingen. Och jag håller med.
 
Annars så har jag ätit mat utan potatis, ris, pasta eller bröd. Ingen pizzasallad men en massa grönsaker. INGEN sallad, grönsaker sa jag ;) Sådana som mättar...
Kött och grönsaker kan man sammanfatta det till.
Motionerat två gånger om dagen + plankan på morgonen och pimplat en massa vatten.
Det är bara att fortsätta.
 
 
 
 
Saken är ju den bara att nu kommer påsklovet och ungarna kommer att vara hemma och vi kommer att vara i sommarstugan.
Jag VET att rutinerna och ambitionen kommer att sjunka drastiskt och så kommer FYRA dagars helg på det.
Det är bara att ta det.
Så får det vara.
 
Å andra sidan så kommer nästa veckas fredagsvägning att utgå på grund av sommarstugevarande, så jag kommer att ha en vecka på mig att reparera skadan när vi kommer tillbaka.
 
Räcker det?
Kommer jag att få gå i mål veckan efter påsk?
Följ den nagelbitande fortsättningen på Yohannas kamp mot den ondsinta vågen ;)
 
 
 
(veckans "operation fettsanering" på instagram - yohannailaspalmas)
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check! (Och eftermiddags)
Mat - Chek! (utan kolisar)
Plankan åt 2 håll - CHECK!
Och 1,1 kilo kvar till målet. Med mens och påsklov att ta tag i.
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Marlene

Jo tack, det går sådär... men vilja finns där nu. Den där motivationen var som bortblåst förra veckan, men återvände helt plötsligt. Så nu så!

Svar: Åh vad kul att höra. Motivationen är halva resultatet. Utan den funkar ingenting. Kör hårt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-22 @ 16:00:15
URL: http://fdensammamamman.blogspot.com/
Postat av: Freja

Jag är så imponerad av dig, att du håller fast vid ditt mål och inte ger upp. All heder åt dig och det är ju därför du oxå kommer att nå målet! (eller, egentligen redan gjort det...)

Svar: Tack så mycket för de orden. Jag håller fast vid målet ja, men inte vid tidsåtgången ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-22 @ 21:25:22
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Anna

Jag tycker att du är jätteduktig! Och jag vet att du är medveten om att vikten ju bara egentligen är en siffra. Det viktiga är ju hur kroppen känns och ser ut! Och du har ju kommit i dina smaljeans och din kropp visar tydliga tecken på förändring! Det är ju det som är det viktiga egentligen ju. Men sen vet jag att har man ett siffermål vill man ju gärna nå dit!

Det du bör tänka på är ju att träning ger muskler och muskler väger också! Jag bokar numera tid hos en tjej som har en Tanitavåg där man ser vad muskler och fett väger var för sig då ser man ju att fettet minskar och muskler ökar. Vilket kan ge en ökat totalvikt på en vanlig våg.

Och du glömmer väl inte att din telefon väger också när du fotar?!

Stor kram till dig du superduktiga kämpe!

Svar: Ha ha just det där med telefonen informerade du mig om en annan dag och sedan dess så väntar jag alltid tillos vågen har stannat och fastnat innan jag tar moblen ;) Man måste ha sina knep för det visade sig att den vägde 200!!!!! gram och DET visste jag inte ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-23 @ 11:25:33
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0