Skrivet den: 2013-03-01 Klockan: 13:46:03

Fredagsvägning efter millivecka 2

....och det var med STOR ångest som jag idag klev upp på vågen. Jag har ju haft lite stenkoll på den nu under veckan, för sånt FÅR man ha när man kämpar riktigt ordentligt och väntar livsavgörande resultat ;)
Och jag har ju sett varåt det barkade.
 
 
 
Jag HATAR mens!
 
FREDAGSVÄGNING
+ 300 gram
Och det efter en MILLI- alias stenhård vecka.
Det är ju så att man går åt.
Åtmindstånde så man tappar sugen riktigt ordentligt :(
 
Efter en helg utan de vanliga guldkanterna, fast med en del njutning i alla fall: födelsedagskalas >>>, fredagsöl och mellofestgodis (några stycken), så hade vikten SJUNKIT på måndagen med 0,3 kg. DET har ju aldrig hänt förrut så jag var taggad som tusan i början på veckan.
 
Så kom mensen på tisdagen och under en NATT så steg vikten med nästan ETT kilo. Vätska kan man tänka sig.....eller hoppas på.
Men så ROLIGT är det inte.
Under veckans hårdkörnig samt avslut av mens så har inte vikten gått tillbaka till ursprungsvärdet utan ligger fortfarande på 300 gram plus alltså.
När jag räknat med cirkus ett kilo minus.
 
Det hade jag förtjänat.
Det hade jag planerat.
 
Jag hade planerat att vara nere på målvikten nu efter TVÅ veckors och en helgs hårdkörning och strikt kontroll. Men icke.
Jag HATAR att vara kvinna ibland.
Det är inte rättvist.
 
Planen var att vara nere på målvikt nu och få släppa loss och fira på lördagens födelsedagskalas. För att sedan återgå till normal-livet därefter.
Men det blir varken målgång eller födelsedagskalas denna helg. Sommarstugeplanerna har fått ställas in på grund av veckans sjuksom som, även om den är mycket på bättringsvägen, inte är helt redo för att tagas ut i sol-ljus och gå på strand.
Det får vänta.
Och så även firningen av målgången.
BLÄ!
 
UTVÄRDERING
Denna veckan och ÄVEN helgen alltså, så har jag ätit nyttigt utan kolhydrater (bröd, pasta, potatis och ris). Jag har suttit och knaprat mina torra hårda bröd medans övriga familjen smaskat på varmt rostbröd drypande av smält smör och smältande ost.
Men jag har GJORT det för jag VISSTE att jag skulle få min belöning.
 
Helgens unningar (unna sig = man ger sig unningar?) har alltså varit (och ja, jag kommer ihåg ALLA) en fredagsöl med en handfull nötter, två öl på kalaset + två glitterdrinkar ;) och vanlig mat, ett par gummi-godisar och handfull nötter på söndagen och så INGET mer :(
 
Resten av veckan smalmat alltså och TVÅ promenader eller liknande VARJE dag. Plankan har utövats och det är fördjäkligt vad den är effektiv den jäkeln.
Tror mig börja ana magrutor redan. Men det kan vara en hallucination också av för mycket vilja ;)
 
Nu väntar mig ÄNNU en tråk-helg och så YTTERLIGARE en millivecka på det.
Orkar jag?
Vill jag?
Är det värt det?
 
Som ni ser har jag tappar suget.
Hjälp!
Pepptalk efterlyses tack.
Funderar på ett riktigt jäkla lavemang. Men det räknas som fusk va ;)?
 
 
(veckans "operation fettsanering" på instagaram - yohannailaspalmas)
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check! (Och eftermiddags)
Mat - Chek! (utan kolisar)
Plankan - CHECK!
Snedsteg - Tuggummi
Och 2,0 kilo kvar till målet.
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, det är en kamp det där. Jag bekämpar mitt fett med fett och har bara minimerat bröd, ris, pasta och socker, men så är jag ju inte lika stenhård som du :) jag har dessutom sagt upp bekantskapen med vågen..gillar´n inte. Hoppas du får din belöning nästa fredag då :)
Synd att ni inte kom iväg till stranden, men skönt att de är på bättringsvägen nu.

Svar: Det är ju bara nu som jag är så strikt. Sen, när jag väl är i MÅL, då ska jag äta normalt igen och bara väga mig ibland ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-01 @ 15:27:41
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ruth i Virginia

Det låter som om du blivit slav till vågen. Gör som AnneliH, säj upp bekantskapen med vågen! Har läst på flera ställen, att man inte ska väga sej, när man är mitt i ett försök att gå ner i vikt. Du kommer säker att känna dej mer oppåt om du slutar tänka på kilona varje dag.
Först av allt, numret du vill nå, är inte så viktigt som du tror. Håll igång med regimen, men oroa dej inte för vad vågen säjer. Väg dej igen första maj! :)
(råd från en som inte vet mycket om nånting
men måste ändå lägga sej i)

Svar: Ha ha nog har jag blivit fixerad vid nummrena. Men det är bara nu för jag SKA i mål om jag så ska knapra hårt bröd i evighet. Nej men inte så men nu banne mig får det vara slut på detta. Sen ska jag bara ha ett par jeans att mäta med ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-01 @ 21:09:04
Postat av: Åsa

Hmm..säger som föregående talare..släng vågen t fanders. Njut av ditt liv, känn på kläderna att det händer något istället. Va fan, det kan va mens, bajs, kiss, muskelmassa för bövelen. Nej..bort med vågen. Njut av livet så blir du en härligare och gladare människa..
vad ska hända när du uppnår målet?
jag är rädd att du är för manisk med allt det där.
Kan du inte äta lite lagom av allt..hitta roliga motionsformer, ta med dig sorken ut på dans i gång i veckan och lämna ungarna till svärföräldrar eller andra bekanta..

Jag blir lessen när jag läser hur du sliter, hur missnöjd du blir och över gram hit och dit..det påverkar dig mer än du tror..
Bara välmenande ord..
Kramar Åsa

Svar: Tack kära du för omtanken och det kan hända att jag blivit lite maniskt över detta på sista tiden ;) Men det är bara för att det fattas så lite för att jag ska komma dit jag vill komma, mitt MÅL. Och dit ska jag. Sedan blir det ju ändring av. Så ska jag göra som du säja, slänga vågen (ja kanske inte riktigt) men ha ett par jeans att mäta med istället och börja njuta av livet. Fast jag njuter ganska så mycket nu också. Det är bara på fredagsvägningarna som jag klagar lite ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-02 @ 12:44:46
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Ansibecki

Klart du fixar det!!! Kanske blir det en ännu större belöning nästa vägning istället... Men det är lurigt med vågen, fast det vet du väl redan. Och mens kan göra rätt mycket i vikt, i alla fall för mig. Jag har hållit mig stilla när det gäller vikten ett tag. Men jag ska väl vara nöjd att det i alla fall inte går uppåt... Lycka till och håll ut i det sista nu! :)

Svar: Ja det är himla lurigt det där med vikt och våg. Man ska inte lita påt alls. Man får set över en låååång sträcka och försöka att se tendenser.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-04 @ 20:40:02
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0