Skrivet den: 2013-02-28 Klockan: 23:06:14

Här är lördagens födelsedagskalas

....som var ett 2-årskalas och som hölls ute i det fria en bit utanför Las Palmas på ett sånt där "mellanmåls-ställe" som det heter på spanska. På svenska skulle man nog säja friluftsområde.
 
Och här sa det typ PLING i datorn och så var ALLT som jag skrivit försvunnet. Naturligtvis hade jag inte sparat, det har jag aldrig när det säjer PLING. Däremot har det aldrig sagt PLING när jag väl HAR sparat.
Sådant hände aldrig när man skrev på skrivmaskin ;)
Och då blev jag så skitsur, för jag hade ju skrivit en massa roligt, det har jag alltid när det säjer PLING, faktum är att aldrig skriver jag så roligt som när det just säjer PLING.
Det blir aldrig lika bra igen, där efter...
Och sen har jag varit skitsur hela dagen för detta och inte alls haft någon lust att försöka återskapa det jag hade skrivit. För som sagt det blir aldrig lika bra igen.
 
 
 
 
Som sagt, jag hade ju fått på mig fest-outfitten >>>, men när vi steg ur bilen på parkeringen möttes vi av så kalla vindar och så gråmulet väder att vi BUMS fick sätta på oss alla reserv-värme-kläder som vi haft med oss I FALL ATT det skulle bli lite kyligt. Det var ju varmt och soligt i Las Palmas när vi åkte där-i-från för cirkus 10 minuter sedan.
Men här skiftar vädret snabbt.
Det måste man vara beredd på.
 
Så fest-outlooken dog lite där...
 
 
 
 
Det här stället ja. Det är en plats som man ställt i ordning så att folk ska kunna åka dit och, under någolunda städade former, kunna picnicka utan att skräpa ner hela ön, vara en fara för andra och sig själva samt elda upp den lilla växtlighet som finns här.
Vi var ju på ett liknande ställe >>> för inte så länge sedan.
 
Man har ställt upp en massa rastplatsbord med bänkan i långa rader på olika nivåer på en kulle. Och mitt på varje nivå så finns det en platsbyggd grill med eldplatser åt alla väderstreck som man få samsas om.
Ibland, och nu är jag inte säker på om det är så på just detta ställe, så måste man reservera bord på komunkontoret först.
Och det blir FULLT på dessa ställen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag fick en sån fin komplimang när jag kom dit att jag levt på den under hela veckan.
En väninna sa till mig att HUR lyckas du Yohanna alltid se så piffig ut och ha allt så matchat. Titta, till och med ögonskuggan matchar halsduken du har idag.
 
Vad?
Talar hon med mig?
Var min första tanke. För något sådant hade jag inte haft en tanke på när jag slängt på oss kläder innan vi stressat iväg. Försenade som vanligt.
 
Fånigt nog blev jag skitglad över det.
 
 
 
 
 
 
Så fick jag lära mig vad en:
CHISPAZO (gnista, gnistregn, glittring) är för något.
Blanda Vermout (det är väl Martini?) röd med coca cola så får man en sån.
Men håll i hatten, den var farligt god ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så var det tårta, paketöppning, skitsnack, lek och vi åkte inte hem förens solen var på väg ner och vakterna på stället sagt åt oss att nu banne mig....
Då var vi de sista kvar men avslutade det hela med en liten Gangam Style på parkeringen först.
TROTS att Älsklingen varit sjuk under hela dagen och hade 40 (mans)grader feber när vi kom hem.
 
 
 
 
Så började denna sjukdomsvecka som inte riktigt är över än. Och efter två riktiga febernätter med Irma glödandes i våra sängar, så känner jag mig riktigt sliten nu.
Förvånansvärt fort glömmer man hur det var de första NIO månaderna av Irmas liv då vi inte fick sova en enda hel natt.
Man blir inte riktigt sig själv i skallen då.
 
Men nu är det fredag.....om några timmar och NU ska jag hoppa i säng och göra något av det bästa jag vet. Gå och lägga mig INTE sist.
Få gå och lägga sig när man fortfarande hör ljudet av TV:n på avstånd och har lite ljus som sipprar in i dörspringan över sängen.
Då känns det tryggt.
Då känns det som man är liten igen och INGET farligt kan hända som inte mamma och pappa kan fixa ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Therese

Åhhh så mysigt firande! Lämnar massa krya på kramar å önskar er en fin fredag och helg <3 KRAM

Svar: Det tar vi för. Här är vi redan på bättringsvägen. Peppar peppar säjer Alexander och jag som hoppas INTE få detta nu.
Yohanna i Las Palmas

2013-03-01 @ 10:06:02
URL: http://lurans.blogg.se
Postat av: AnneliH

Vad fin du är! Vad gott det såg ut! och vad trevlig ni verkar haft det :)

Svar: Ja det var ett bra kalas. Förutom att Älsklingen var sjuk då ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-01 @ 11:05:33
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Emmapemma

Du är ju skitsnygg, syrran!

Svar: Jo man tackar ja. ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-03-01 @ 17:07:05
URL: http://emmasfoton.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0