Skrivet den: 2013-07-26 Klockan: 19:48:13

Här sitter jag och längtar

......efter att den här gudsförgätna dagen ska ta slut och vi ska fp lägga den till handlingarna.

Att det ska få vara så här i paradiset.

Guldklimpen har en lös och blodig framtand efter att ha hoppat i sängen.
Lillskatten har två märken i pannan efter att ha retat storebror.
Och jag har en fläskläpp efter att blivit knockad av Lillskattens huvud.
Vi ser ut som ett gäng slagskämpar efter en riktigt tuff match.

Och så kom Älsklingen, alias pappa hem, och all fokus flyttades från mig och mitt trötta samvete.
Allt blev bara frid och fröjd.
Det är inte rättvist.

I morgon planerar jag att ta ett par timmar ledigt. Bara jag, ett par euro och en loppmarknad. Då kan jag slappna av och tia mig.
Tragiskt men sant.
Jag är shoppinggalen.
Tur att det inte är så dyr shopping ;)

Ikväll planerar jag att svepa en flarra vin. Det har jag förtjänat.
Så nu sitter jag här och väntar....

\Y


Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Är det inte alltid mammans lott?!?!
Pappa kommer hem och säjer "Så hur var DIN dag?" och lägger inte märke till fläskläppen. Han blir medelpunkten och mamma glöms - tills det är dags att äta, antar jag. Inte rättvist, inte rättvis alls!
Ta dej en riktigt lång ledighet i morron och gör av med mycket pengar på sånt som du inte behöver. Det är du mycket väl värt - tycker jag iaf.

Svar: Ja i morgon tar jag lite ledigt faktiskt ;) Fast rättvist mâste jag säga att han faktiskt märkte fläskläppen som jag själv inte märkt förens han nämnde det. ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-26 @ 21:17:26
Postat av: Freja

Varför är det alltid så? Den förälder som inte är hemma när det är eländigt får bara det braiga... Orättvist!

Svar: Orättvist är ordet. Jag är inte för detta med bad cop god cop ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-07-26 @ 21:46:27
URL: http://frejareddevil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0