Skrivet den: 2013-01-19 Klockan: 00:08:30

Här strulas det

....vad hade jag väntat mig?
Att det bara skulle vara att låsa upp den, i Sverige andrahandsfyndade mobilen >>>, och att det skulle gå att låsa upp den här i Spanien som om det vore vilket normalt liv som helst. Och att den sedan skulle fungera som den skulle.
Utan strul.
 
Hallå!
Vi snackar Yohannas liv nu.
Och Spanien.
Ingen bra kombination ;)
 
 
 
 
Idag har varit en liten fixardag.
Vi har klarat av lunch hos svärföräldrarna ;). Vi drog iväg och skulle få iPhonen upplåst. Piece of cake, tänkte jag.
Ha ha.
Det KAN vara så att man måste veta vilken operatör mobilen är låst till.
det KAN vara så att den är upplåst med det är något annat fel på samspelet mellan mbil och sim-kort.
Det KAN vara så att det är något annat fel på mobilen.
Det KAN vara så att om man låser upp en så här så kan man sedan inte uppdatera operativsystemet för då måste man re-setta den och då låser den sig igen......om man inte gör det hos mobiloperatören förståss ;)
Det KAN vara så att om man inte uppdaterar OP-systemet så kan man inte köra whatsupp på den.
 
Vem vet?
Mycket snack och inget proffs ;)
Bara att vänta och se. I morgon klockan fem ska den hämtas och då ska det betalas 250 spänn :(
 
Så fixade vi ett nytt armband till Älsklingens nya julklappsklocka som gått sönder vid första användningen. Roligare kan man ha det.
OCH så fixade vi veckohandlingen där det var OTROLIGT lite folk. Är det verkligen fredag idag?
 
Så blev det, det typiska fredagsmyset: gråtande, trötta och hungriga barn som vägrar äta, bråkar i badet och driver sina föräldrar över gränsen för vad som är trevligt.
MEN vi fick TIO minuters trevligt samspråk i sängen, där vi avhandlade dagens upplevelser (det tar sig på ansvarsfyllda-intresserade-mamma-fronten Yohanna) utan att någon bråkade eller blev osams. Raskt skickades ungarna i säng sedan. För det är ju dumt att utmana ödet nu när det slutat så trevligt för en gångs skull ;)
 
Och nu sitter jag här.
Nån dålig UFO-film på TV:n och jag funderar om jag inte skulle ändå....gå och lägga mig.
Det är ju trotts allt fredag ;)
 
Av den TOTALT oplanerade helgen synd nu inte ett spår. För det planerades raskt in ett överasknings-födelsedags-kalas på söndagen. Och på lördagen så bara MÅSTE jag få bort julen, måla Irmas rum OCH bädda rent i sängarna.
Det var den innehållslösa helgen det...
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Aj, då! Vi får hoppas att de får igång telefonen och att helgen blir så trevlig som det bara går :) Hoppas ni har sol...det har inte jag...

Svar: Sol här och cirkus 20 grader. Termometern strejkar så jag kan inte ge exakta grader. Men säkert varmare än er ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-19 @ 10:04:31
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Hoppas det fungerar. Jag låste upp min amerikanska iPhone 4 för nån månad sen, den var alltså inte längre under kontrakt via AT&T, och det var enkelt att låsa upp den med instruktionerna från AT&T. Nu använder jag den här i Spanien via Orange. Yay!!

Svar: Wow att något fungerade OCH enkelt. Tänk om det kunde vara så för mig också. Hoppas ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-19 @ 14:45:42
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Äsch! Vad tråkigt att du inte fick igång den. Lite jobbigt när man kanske har trott något annat.
De där meteorologerna bara lovar att det ska bli sol men det blir inte så mycket med det. Glädje prognoser :) Så solen senast i fredags någon timme. I dag hade jag förväntat mig 5 solar på himlen men ser ingen än.
Hoppas ni har strandväder. Ha en fin dag!

Svar: Ja jag blev SÅ besviken. Had längtat och hoppas så. Nu letar jag med ljus och lykta efter nån lösning. Man vet aldrig. Det KAN lösa sig ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-20 @ 11:20:42
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0