Skrivet den: 2013-01-03 Klockan: 02:31:39

Här kommer nyårsfirandet

....så håll i hatten för här kommer en bildkavalkad som heter duga.
 
20:00
Visst gick det att förvandla kaos-hemmet till ett partyplace >>>.
 
 
 
 
Och eftersom svärisarna ALLTID är sena blev det tid över för lite mingel via webben och en nyårsskål med mina föräldrar i byhålan.
Tack för det tekniken.
Närmre än så kan man inte känna sig när man är flera 100 mil bort.
 
 
 
 
 
 
20:30
Gästerna anländer och partyt kan börja.
 
 
 
 
21:00
Nyårsmeny år 2012
Förrätt: räkcheesecake och jätteräkor med två såser (jag VET! samma som förra året, men det är så jäkla gott).
Huvudrätt: Ungsbakad lax, med pressad potatis och romsås.
Efterrätt: Svärmors brylépudding, pepparkakscheesecake (mycket cheesecake detta året) & gigantiskt godisfat.
 
 
 
 
 
 
 
 
(Vid bordet så var det som vanligt så jag vill egentligen inte skriva om det. Men det kan vara bra att komma ihåg inför framtida hämd-tal vid skitungarnas framtida jubilem/firande, att vi inte fått äta i lugn och ro på LÅÅÅÅÅNG tid i detta hus. Alltid så ska det INTE-ätas vid festborden. Men på fest så bråkar jag inte. Jag suckar och tänker att det tar jag en ANNAN dag. Nu är det FEST.)
 
 
 
 
22:00
Självklart måste man prova mammas (julklapps)skor. Speciellt när de ligger avsparkade och lediga på golvet. Jag håller på och går in dem inför ett eventuellt uttagande av dem på galej. Måste ju kolla hur länge jag uthärdar i dem.
 
 
 
 
 
23:00
Nyår i "övriga" världen, utanför Kanarieöarna ;)
 
 
 
 
23:45
Det blev en lååååååång väntan på 12-slaget. Irma höll på att kasta in handduken. Men jag, som visste vad som väntade, försökte med alla medel att hålla henne vaken en liten stund till. Och med ett gäng vindruvor så kom sockerkicken som fick henne att hålla ut lite till.
 
 
 
 
 
 
00:00
ÄNTLIGEN dags för Las Palmas att räkna in, tugga druvor och skåla i cava.
Gott nytt 2013!!!!
 
 
 
 
För mig gick det som vanligt. Efter en massa druvor, ett för varje 12-slag, så stog jag där med hela munnen full med skal och kärnor. Och en hel bunt druvor kvar i skålen.
Ingen lycka för mig detta året heller ;)
 
 
 
 
 
 
00:45
Så kom de då äntligen. Precis när svärisarna började tala om att kryta ihop säcken och säja god natt.
Överaskningsbesöket från Göttlaborg. Direkt från flygplatsen.
De som inte skulle komma förens i morgon, enligt svärmor, som varit så ledsen för det.
Nu stormade de in och svärmor blev så paff att hon nästan kissade i brallan.
Härligt!
 
 
 
 
 
 
Så var då hela (kanariska) familjen samlad och allt började mer eller mindre balla ur här. Det blev Gamdam(eller hur i 17-singen det nu stavas)-style-dans och Loreen var på TV och sjöng.
Punkt slut nästan där för alla var trötta och ville gå och nanna.
Men glada, väldigt glada.
 
 
 
 
Så, sådär gick det till hemma hos oss på nyår.
Nyår är väl för härligt i alla fall.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Meekatt

Ja, vad vore världen utan tekniken? Härligt att kunna skåla med föräldrarna live trots avståndet!

FASEN vilken snygg klänning! Gott Nytt År på dig!

Det HÄR kommmer bli ett asabra år - jag bara vet det!

Svar: Gott nytt tillbaka och jag litar på dig ang. asabra år. Det får vi SE TILL att det blir.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 06:21:03
URL: http://www.meekatt.com
Postat av: jaana

Vilket nyår ni haft! :)

Svar: Ja det blev bra i år igen. Vi kan det här med att fira nyår vi ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 07:37:24
URL: http://bananajaana.blogspot.se
Postat av: Anna

Wow, vad snygg du är!

Svar: He he tack för den snygging tillbaka ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 08:57:29
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Gilla

Det var verkligen inte nån dålig fest du hade ordnat till. Kul att få fira tillsammans med hela stora familjen.

Så snygg du är!

Gilla

Svar: Jag bockar och tackar för komplimangerna.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 09:48:23
URL: http://trebgilla.blogspot.com
Postat av: Miriam

Underbart kort på dej och barnen! Och vilken nyår...det blir inte alltid som man tänkt sej!=)
Kram Kram!

Svar: Inte alltid fastnar vi på samma kort, men denna gång var det min tur. Och det är väl för bra att det inte ALLTID blir som alltid och tråkigt utan lite fjutt på livet ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 09:49:19
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: AnneliH

Felizidades Guapa!!! Vilken härlig kväll ni haft. Härligt med överraskningar :)

Svar: Ja det blev en kalskväll till slut.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 12:08:08
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Hyrestanten

Oj, så jättesnygg du var i din fina klänning och frisyr, ja allt!
Dina ljuvliga små underverk vore inte normala barn om de uppförde sig som vuxna. DÅ skulle du behövt oroa dig ;)
Kramar och en god fortsättning på året!

Svar: Tack för den och god fortsättning tillbaka. Ja underverken beter sig bara normalt. Det är bara mamman som funderar lite ibland ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 16:42:41
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: Jenny

wow - vad festligt ni hade det !!!
kram kram

Svar: Japp vi kan verkligen ställa till med kalas ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 17:30:53
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Mor & Far

Lite avunsjuk blir jag allt, kram på er allihopa.

Svar: Nej inte ska du vara det. Vi hade ju första-tjing där på kvällen. <3
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 21:15:45
Postat av: nathalie

Härligt nyår! :)

Svar: Jajjemen, vi är supernöjda.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-04 @ 03:23:48
URL: http://nathssfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0