Skrivet den: 2012-12-31 Klockan: 17:18:17

Här kör vi nyårshälsning NU

....för nu ska den stora FÖRVANDLINGEN äga rum. Att förvandla detta kaoshem till ett partyplace och en fem-stjärning-restaurang på ett kick.
Vad tror ni?
Går det?
 
 
 
 
Älsklingen jobbar och har nyårsskål på jobbet (hoppas att han njuter av det, att vara på tu-man-hand ;) och få skåla med vuxna i lugn o ro) och jag har svängt ihop den andra cheescaken och färgat håret.
Det BLIR mycket cheescake på menyn, pepparkaks och räk & vitlök, men så FÅR det vara när de är mina paradrätter ;)
 
Nu ska jag skala potatis, ta en sväng med damsugaren, duka bordet och nyårsbada skitungar och mig själv.
Partyfix på det.
Vad SKA man ha på sig ;)
Alltid samma sak....he he
 
Runt 8 kommer svärisarna på middag, runt 12 ska vi skåla och äta en vindruva för varje tolvslag. Något som jag ALDRIG brukar lyckas med då jag har en oavvänjd vana att vilja spotta ut kärnorna plus att nyårsdruvorna brukar ha EXTRA segt skal så man får tugga i evighet på dem.
Det brukar sluta med att jag har 12 vindruvor i munnen och håller på att explodera av fniss.
Men det går det också ;)
 
Så jag passar på att säja:
 
GOTT NYTT 2013
 
till er alla och hoppas på att det nya året kommer med alla de utmaningar, upplevelser och drömmar som vi bär på innerst inne i våra hjärtan.
Vad det än må vara för något.
 
 
 
 
Med största sannolikhet kommer jag att ha händerna fulla resten av dagen, bli bubbelfnissig i fingertopparna och skittrött när alla gått hem.
Så det är inte så sannolikt att jag kommer tillbaka hit nåt mer i år ;)
 
Men glöm inte bort att knyta ihop år 2012 med ett REAL LIFE om årets största ögonblick/händelse/upplevelse >>>.
 
På återskrivande......nästa år ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Bertil

Feliz ano nuevo
önskar Bertil i Playa del Ingles.

Svar: Gott nytt från Las Palmas, 18 grader och moln.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-31 @ 17:54:09
Postat av: Mor & Far

Ja hoppas 2013 blir ett bätre År det här var inte så värst, förutom när ni var här. KRAM på er alla.

Svar: Åhhhh! Detta år BLIR bättre <3.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-31 @ 18:24:11
Postat av: AnneliH

God fortsättning på 2013! Hoppas du han med alla vindruvorna och allt det andra. Nu ska jag försöka få ihop ett inlägg till R.L

Svar: Vindruvorna gick åt skogen i år igen ;) En massa skal och kärnor i munnen som vanligt och mest FNISS. Men så går det ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-01 @ 11:56:00
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Marie-Louise

God fortsättning :) Kram

Svar: Detsamma detsamma.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-01 @ 14:59:21
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Victorias provkök

Trevligt att hitta dig... Jag är just nu också i Las Palmas, trist väder idag så jag försöker googla och hitta lite kul man kan göra:)
Har du några bra tips?
God fortsättning...
Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Svar: Hej! vad kul att höra av dig och vad kul att du är här. Ja idag är det inget vidare väder. Har lite dålig koll på vad som finns att göra idag, tror att allt är stängt. Men det finns ju julkrubban i San Telmo, där är det väl öppet. Men nu ser jag att det droppar från himlen så det kanske inte är så kul ;) Shoppingcentrumena är stängda tror jag med Las Canterasstranden är ju öppen. Där ska det visst finnas en julkrubba också ;) Hoppas att du har det bra i alla fall.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-01 @ 15:25:57
URL: http://www.xn--victoriasprovkk-mtb.se
Postat av: Victorias provkök

Tack för svar:)
Ok så alla affärer är stängda... Ja vi får väl promenera lite idag... Hoppas på bättre väder snart, men annars så stortrivs jag här nere i värmen:) har du några bra restaurangtips kanske? Vi bor vid las canteras stranden..?!

Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Svar: Uff restauranger? Ja nu är ju inte jag den som är den som går så mycket på restauranger ;) Det blir mest MacceD här. Men vi var på en med tjejerna förra året Casa Galileo som ligger ganska nära stranden. Men på vilken gata? Ja det vet jag ju inte. Det blir att fråga nån taxichaffis ;) Littet mysigt ställe med en UNDERBAR lax-tartar. Lycka till.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-01 @ 15:43:29
URL: http://www.xn--victoriasprovkk-mtb.se
Postat av: Victorias provkök

Tack:)
Ha en fin kväll!!
Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Svar: Detsamma detsamma. När åker ni hem?
Yohanna i Las Palmas

2013-01-02 @ 21:12:10
URL: http://www.xn--victoriasprovkk-mtb.se
Postat av: Victorias provkök

Halloj..
Vi åker hem på onsdag så vi har dryga veckan kvar här i värmen.. Kunde stannat längre!
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Svar: Kul! Då missar ni inte De Tre Vise Männen som kommer på lördag då?
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 09:23:11
URL: http://www.xn--victoriasprovkk-mtb.se
Postat av: Victorias provkök

Vadå och vart då och när då?:)
Låter ju spännande... Förresten har du testat wok king restaurangen inne på las arenas? Jag skrev ett litet inlägg om den precis. :)
Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Svar: På lördag kommer de tre vise männen med båt till hamnen och det blir stort ståhej där.
http://www.canarias24horas.com/opinion/cosas-de-cheche/item/11154-la-cabalgata-de-reyes-en-las-palmas-contar%C3%A1-este-a%C3%B1o-con-14-carrozas
Sedan på kvällen vid 5 så tågar de i cortege genom hela staden tillsammans med en massa pompa och ståt. Alla barnen får ge sina önskelistor till dem och det är en massa karosser med uppträdande längs gatan. Efteråt är det stort partaj i San Telmo-parken och Triana-pmrådet där folk festarloss ordentligt HELA natten. På söndag är det den STORA julaftonen här så allt är stängt. Passa på att uppleva detta.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 23:37:07
URL: http://www.xn--victoriasprovkk-mtb.se
Postat av: Victorias provkök

Tack för tipset:)
Vi var inne på las arenas och åt mat och det var sååå bra:) som du säger det kanske är nu, men vi var där när de öppna och åt lunchen där så de hade precis plockat fram..
Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Svar: Vassego.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 23:56:17
URL: http://www.xn--victoriasprovkk-mtb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0