Skrivet den: 2013-01-03 Klockan: 16:42:17

Här är det brunett som gäller

...just nu. För jag fick ju ett ryck på nyårsafton och färjade håret.
 
Ja själva rycket fick jag ju några dagar innan när jag kom på att jag nog skulle vara lite mörkhårig under vinter och köpte med mig ett paket färg hem som lovade chokladbrunt hår.
Sist jag provade så blev det ju bra >>>, så jag hade höga förhoppningar.
 
 
 
Men.
Hmmmmm.
Jag vet inte om jag skulle kalla detta för CHOKLADbrunt.
Det känns mer som mörkbrunt-nästan-svart-brunt.
 
 
 
 
Hur som helst Älsklingen är besviken över att förlorat sin "blondin". Det är något konstigt med spanjorer och blondiner. Här är ALLT som inte är nattsvart hår, blont ;)
 
Men jag tror nog att jag är sketa-nöjd.
En väldig oväntad skillnad men dunder-snyggt ;)
Får lite känsla av att vara punk-rockis-tuff och får lust att sätta på mig nitar och headbänga lite.
 
Ja, kanske inte riktigt idag då, då jag är likblek, seg som kola i skallen och har Irmas snor över HELA min mysdress som var det mest avancerade som jag orkade sätta på mig idag.
 
Detta jullovande håller på att ta kol på mig. Viljan att ta mig för med något har gått åt pipsvängen och jag vill mest sitta i soffan med min bok >>> och käka praliner.
Fast det var ju inte igår som jag gjorde det så det är kanske bra att unna mig det nu då.
När jag är förkyld och har jullov ;)
 
Så går det till hemma hos mig idag: snor, snuskbok och praliner.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Bertil

Brunt eller svart? I alla fall snyggt. I morgon är det dags att åka hem. IIIRRRK.
//Bertil

Svar: Tack för den ;) Åh nej redan dags för hemfärd. Då hoppas jag att du haft det UNDERBART.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 17:18:48
Postat av: Jenny

Snyggt!
Vad roligt att du också varit med i Må Bra, själv var jag ju med där i Julnumret 2009 :)
Mår lite bättre idag, men fortfarande inte bra...
kram kram

Svar: Jasså var du med där på julen också. Jag var ju 2006. Har du lagt upp något om det som man kan få glutta på?
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 17:39:46
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: AnneliH

Krya på Er! Snart kommer kungarna :)

Svar: Jajjemen. Nu är förväntningarna höga. I morgon ska det skrivas lista och på lördag är det dags att gå och titta på dem.
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 18:28:47
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: eastcoastmom, Spanien

Tycker det blir mer effektfullt med brunt hår (ljust eller mörkt spelar roll) när man som du är blåögd! Gillar verkligen.

Kramar från Madrid

Svar: Vet du, det sa hon som färjade mitt hår mörkt första gången också. Att ögonen sticker ut mer om man är mörkhårig. Och jag tror benne mig att det är sant. Jag känner mig mer utsucken nu ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 19:47:54
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Miriam

Jättetufft! Ska man göra förändring så är det lika bra att tat rejält! I like it!

Svar: Javisst, inte ska man fega inte. Nej total makeover ska det vara ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 20:39:38
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Freja

Likblek, sliten och trött passar superbra med hårdrockpunkheadbangarlooken du är ute efter! ;-)

Svar: Jag VISSTE det! Jag kommer att vara supercool nu med min "hårdrockpunkheadbangarlook" ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-03 @ 22:16:04
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Åsa

*asg*
du är ju så skön, vet du det .)
Kramar på dig!

Svar: Jag är glad över att vara skön. Det passar mig ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-01-04 @ 13:11:10
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Ansibecki

Vad bra du passar i den färgen :)

Svar: Ja det blev inte SÅ toligt va ;)?
Yohanna i Las Palmas

2013-01-04 @ 19:27:53
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0