Skrivet den: 2013-02-05 Klockan: 17:30:15

Här var vi på karnevalen

...för första gången för detta år. I år har de klämt ihop en MÅNADS karneval på ynka två VECKOR, så det är ett tight schema >>> om man ska hinna se allting ;)
 
 
 
 
I lördags efter att vi kommit hem från detta karnevalsbesök och igår kväll igen, utan någon som helst anledning, så gjorde jag något som jag BANNE mig borde göra oftare.
Somna på soffan ;)
 
Helt slut efter en lördag med flytt, fikabesök och karnevalsbesök, allt helt OPLANERAT, och med magen fylld av alldeles för mycket nachoschips och tillräckligt med cider för att kroppen skulle bli alldeles avslappnad, slocknade jag som en sten rakt ner i soffan. Medans Älsklingen tittade på tråkig fotboll.
Alldeles nöjd och tillfreds med min dag.
 
I så igår var det dags igen, utan varken nachoschips eller cider i magen. Men det gick så bra så. Pang BOM borta.
Zzzzzzz!
Och det måste verkligen vara något av det skönaste man kan göra.
Borde verkligen göra det oftare ;)
 
Men karnevalen åkte vi alltså på.
Helt oplanerat för att det ringde ett par vänner och undrade om vi ville hänga på och kika lite.
Och det ville vi ju.
Och när vi ändå var där så hade vi tur och det var uppträdande också. Barnens tävling i dansgruppen - comparsas infantiles.
 
Skitungarna fick skaka loss ordentligt till karnevalsrytmer och när vi kom hem så var det två änglar som slocknade som små ljus i sina sängar.
 
Tråkigt nog så glömde jag kameran hemma och fick fota med mobilen. Och är det något negativt som jag skulle kunna hänga upp mig på, på min nya leksak, så är det kameran. Den är lite FÖR dålig för att det ska kunna bli bra bilder. Och sen så är linsen full med repor från den förra ägaren.
Vad i 70-singen har han haft för sig med denna?
 
Men det blev som det blev och dåliga bilder är bättre än inga. Och så ska vi väl förhoppningsvis åka tillbaka en annan dag. Och DÅ blir det RIKTIG kamera ner i väskan på en gång ;)
 
Håll till godo.
Karneval a´la Las Palmas 2013.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var karneval del 1, alltså.
Fler delar kommer....förhoppningsvis ;)
 
Men nu är det tisdag.
Svenskakursen väntar.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Åh vad roligt ni har det :)

Svar: He he du vet gräset är alltid grönare.... ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-05 @ 17:59:07
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0