Skrivet den: 2013-02-26 Klockan: 15:14:00

Här har en blivit två

....när även Lillskatten insjuknat i flunsan som jag trodda att vi sluppit undan.
 
 
 
Gårdagen
 
 
 
 
Dagsläget
 
 
 
 
 
Så jag fick både skollämna och skolhämta själv idag.
Och DET kändes konstigt.
Det verkar ha känts konstigt för alla andra att se mig utan barnvagn och med bara ETT barn också, för alla ville stanna och fråga vart lilltejen var.
 
Ja det är konstigt sånt där, när folk byter outfit så där helt plötsligt.
Min har varit barnvagn och två skitungar under tre år snart.....varje dag.
Då kan man inte bara gå och byta så där helt plötsligt.
Folk får ju traman av mindre ;)
 
 
 
 
 
 
Och detta var vad jag möttes av när jag kom hem.
Irmas kroppstemperatur hade höjts lite medans jag skolhämtade.
Som tur är så vet jag ju vad det är. Halva världen har varit sjuk i typ hög feber under en veckas tid. Följt av en veckas svaghet.
Så jag VET ju vad vi har att vänta oss här och jag känner tragiskt nog att helgens sommarstugeplaner ligger oroväckande i farozoonen.
 
För har man hört talas om en HALV familj som insjuknar och en HALV som på något mystiskt sätt klarar sig helskinnade undan?
 
Just nu när jag var på G med vikten och allt.
Ghaaaaaa!!!!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Oj! Det var hög temp. Hoppas den är nedåtgående nu

Svar: Ja lite Paracetamol fixar det mesta ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-26 @ 16:23:42
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Ruth i Virginia

Oj, va´tråkigt, Yohanna! När mor i stugan blir sjuk, brukar det klappa ihop sej. Hoppas verkligen att du kan vila (med två småttingar, yea!?!?) och friskna till riktigt kvickt.

Svar: Oj då nu blev det lite felskrivet här igen. Det var inte MIN temperatur, det var Irmas. Jag hoppas bara INNERLIGT att jag klarar mig undan. För så vitt jag vet så finns det ingen Vård Av Sjuk Mamma här, eller någon annanstans ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-26 @ 17:43:55
Postat av: Ruth i Virginia

Tack och lov att jag läste fel!!! Inte för att jag tycker det är OK att Irma har så hög feber, men att DU, the main care taker, är frisk (än så länge).
Ruth

Svar: Nej det var jag som skrivit tokigt. Men nu är det ändrat ;) Nej jag känner inte heller att jag behöver bli något sjuk nu ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-26 @ 18:01:14
Postat av: Jenny

Usha och fy. Hoppas att du och A klarar er i alla fall *peppar peppar*. Nej det kanske inte finns "vard av mamma" men VISST bordet det finnas???? Herrejisses vad det ar jobbigt att ta hand om kottar nar man sjalv ligger i 40 graders feber, har precis blivit frisk efter en vecka i influensa. Inget jag rekomenderar ;) Haller tummarna for att ni tva ska klara er iaf.

Halsningar fran Wales

Svar: Nej det är jag verkligen orolig för just nu, OM jag blir sjuk, så där riktigt dålig, VAD händer då?
Yohanna i Las Palmas

2013-02-26 @ 20:35:18
URL: http://lifeinuk.blogg.se
Postat av: Freja

Hoppas, hoppas du klarar dig! Här hemma hos oss har jag varit förkyld i typ en evighet, dottern en kort släng och både man och son klarat sig, så det kan finnas en chans även för dig!

Svar: Kalas! Då finns det hopp. Inte frisk än? Eller det kanske är skönt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-26 @ 20:45:01
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Fy vad tråkigt! Jag har blivit sjuk nu jag med så det verkar som man nog blir det förr eller senare :(

Svar: Nej vad träligt. Ja det är inte lätt att klara sig undan. Jag börjar känna mig lite misstänksam här nu. Inga symtom än. Peppar peppar men helgen närmar sig ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-27 @ 10:38:28
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0