Skrivet den: 2013-02-08 Klockan: 13:35:23

Fredagsvägning

ÄNTLIGEN!
Är det fredag.
Hur kan en veckan som gått så snabbt ändå ha varit så seg och lååååång?
Och hur kan en helg som inte innehåller något speciellt eller spännande ÄNDÅ vara så efterlängtad?
Fredags-känslans EVIGA mysterium ;)
 
 
FREDAGSVÄGNING
Jag stog framför spegeln i badrummet igår kväll och tittade på mig själv. På rynkorna, på det för långa håret, dragen i ansiktet som är jag, axlarna, pyjamasen, de nyborstade tänderna och försökte få en känsla av hur jag kände mig i kroppen.
Känner jag mig tjockare, smalare, uppsvullen, avmagrad, hur sitter kläderna?
Och jag tyckte nog att jag kände mig lite smalare.
 
- 100 gram i morse.
Jaha ja.
Så mycket för DEN känslan i kroppen ;)
 
UTVÄRDERING
Över lag så har den här veckan varit som alla andra. Jag har gått mina morgonrundor, ätit bra och nyttig mat och inte haft några utsvävningar att förfäras över.
 
Jag har fortsatt att försöka att inte äta kolhydrater på kvällarna och det går väl si-så-där. Men alla är vi barn i början.
Och baljan med taco-soppa som jag gjorde i måndags har inte använts så som den skulle, av olika anledningar. Mest för att jag är så jäkla van att göra dubbel satts till lunch för att det ska räcka till middag. Och den överblivna maten måste ju ätas upp också ;)
 
Och när man tar förstoringsglaset och synar veckan i kanterna så HAR det ju faktiskt blivit en del bulor i vägbanan ;)
I onsdags så blev jag ju hembjuden på spontan-frukost >>> som gjorde att morgonrundan inte blev så lång och effektfull som den borde har varit. Plus att smält smör på färskt bröd och marmelad inte hör till de saker som BRUKAR finnas på min frukostmeny.....på vardagarna ;)
 
Och på torsdagsmorgonen så kom det en köpare av mitt loppis-bord jag haft till försäljning. Så där blev morgonrundan förkortad igen.
 
För att inte tala om fika-besöket som kom igår kväll och hade med sig FIKABRÖD som vi, ingen av oss här, kunde motstå utan proppade i oss.
Dock slängde jag ALLT som blev över för att inte ha det ståendes och läska i onödan.
 
Så allt ihoparäknat så borde jag nog vara tacksam över min lilla nedgång.
 
 
(veckans "operation fettsanering" på instagaram - yohannailaspalmas)
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check!
Mat - Check!
Snedsteg - Ett par stycken hrrmmmmm ;)
Och 2,1 kilo kvar till målet.
Hur har det gått för er?
 
/Y
 

Kommentarer
Postat av: Emmapemma

Yohannis! Du var så fin i ditt axellånga mörka hår. Kör på det igen! Kram

Svar: Långt hår är fint för dem som passar i det och som har tid att fixa det. Något som jag måste säje nej och nej på för tillfället ;) Men tack ändå <3
Yohanna i Las Palmas

2013-02-08 @ 18:14:14
URL: http://emmasfoton.blogspot.com
Postat av: Freja

Nej men, nu glömde jag ju att väga mig igen, så det kan gå... Fast den här veckan har jag gått massor, jag gör det när jag bor på hotell och varken ska se till att barn kommer till skolan eller att de får middag...

Svar: Så bra! Alla krep är bra så länge som de funkar ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-08 @ 22:10:56
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Ruth i Virginia

Vilka vackra ögon du har!!! Turkosfärgade?

Svar: Tackar! Är lite scitzo där. Har ett grön-blått och ett grön-brunt. Vet inte riktigt vad man ska kalla det ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-10 @ 09:35:17
Postat av: Tanja

2,1 kilo kvar är verkligen bra jobbat!! Snedsteg? Ingen fara, man lever bara en gång ;-)

Svar: Jo det är ju just så jag tänker då, för 70-singen, man lever ju bara en gång ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-10 @ 20:55:06
URL: http://tattir.bloggplatsen.se
Postat av: Ruth i Virginia

En av min väninnor har gröna ögon med fräknar.
Låter lite underligt, men dom är faktiskt vackra.
Vad för gener har gett dej DIN blandning, månntro?

Svar: Ja prickar i ögonen är fint. Ja mina gener....hmmm är det brevbäraren igen måntro ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-11 @ 03:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0