Skrivet den: 2013-02-04 Klockan: 16:49:00

Dagens smallunch - Tacosoppa

För första gången ever, med denna telefonen. Jag vill minnas att jag försökt att blogga med den gamla telefonen och nästan dött i hjärtinfarkt på grund av krånglighet.

 


 
I alla fall.
Här kommer mitt första blogginlägg från iphonen. Direkt från händelsernas centrum; köket. Och Yohanna trixar i köket med dagens smallunch.

Jag tycker om att göra en balja GOD soppa på måndagen som sedan räcker över hela veckan och VIPPS så hat man kvällsmaten fixad.
Idag äter vi detta som lunch dock.
 



TACOSOPPA
4 burkar krossade tomater
4 burkar vatten
2 kycklingbuljongtärningar
1påse tacokrydda
2 STORA morötter rivna
2 hackade lökar
En klyfta vitkål strimlat
1kg nötfärs
4 sacariner

I med allt i en kastrull och koka ihop.
Salta efter smak.

Ungarna fick makaroner till. Själv serverade jag mitt med en sked tacosås och en klick kräm fräs.

Veckans middagar AVKLARADE ;).
 
/Y
 
 
Uppdatering
Som vanligt kommer här en efter-bild på dagens dagsverke som faktiskt blev en hit hos ungarna när jag kallade det för makaroner och köttfärssås istället för att säja soppa ;)
Man får inte vara dum inte.
Det blir  en 4 **** av 5. Bra krubb helt enkelt.
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Ansibecki

Vad smart att koka soppa på måndagen och ha till hela vekan! Det får jag nästan ta och börja med, fast på tisdagen då för min måndag är inte lugn förrän framåt niotiden på kvällen... Jag har nu bestämt mig för att bli lite nyttigare IGEN och soppa till kvällsmat låter som en bra start på det nyttiga livet :) Ha det gott!

Svar: Soppa är kalasbra nyttig-mat och det är perfekt att ha den förberedd i kylen, bara att ta fram.
Yohanna i Las Palmas

2013-02-04 @ 20:53:00
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Hyrestanten

Det verkar gott men vad är sacariner för nåt?

Svar: Sacariner är sånna där små piller som man har i kaffet - sötningsmedel. Jag kommer inte i håg vad de heter på svenska. Sucetter kan det vara ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-04 @ 22:37:31
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com.es/
Postat av: Fnulan

Men så gott!!! Alla tacorester man har...
kramen

Svar: Brukar du få en massa rester???? Här finns det inte en smula kvar om det bjuds på tacos ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-04 @ 23:05:57
URL: http://www.femme.se/fnulan
Postat av: AnneliH

Det är så gott! Jag brukar göra en variant av detta men med mer kål, palsternacka och rotselleri. Blev sugen på det nu :) Hoppas ni har det bra i karnevalsyran!

Svar: Soppa är alltid bara att ha en bunke av i kylen ;) Vi har inte kommit iväg mer på karneval. Får se till att det blir av igen.
Yohanna i Las Palmas

2013-02-05 @ 06:44:50
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Kenneth

oj var ju hundra år sen jag var här, va bra att du skaffat en riktig telefon :) o soppan lät god kanske skulle t ao testa

Svar: Hundra år sedan? SÅ lång tid får det inte gå mellan besöken. Här händer det grejjor....ibland ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-02-05 @ 07:43:09
URL: http://rothvoss.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0