Skrivet den: 2013-02-06 Klockan: 23:26:37

Dagens smallunch: Räk- och citronpasta

 
 
Jag är SÄKER på att jag lagat denna tidigare men hittar inget recept :(
Så idag när jag hade räkor i frysen OCH var sugen på detta så slog jag till.
Räkor är ju förbaskat tacksamt att laga så där hastigt och lustigt. De tinar ju på en plåt på ett litet kick.
 
RÄK- OCH CITRONPASTA
Sätt en gryta med vatten att koka.
Skala räkorna och kasta skalen direkt ner i kokvattnet. Räkorna läggs bredvid på ett fat.
När alla räkor är skalade så silas vattnet av och en bunt spagetti slängs ner i räkbuljongen.
Salta extra.
 
I en stekpanna fräses i lite olja:
Ett paket frysta grönsaker
4 pressade vitlöksklyftor
och lite hastigt de skalade räkorna.
Vänd ner allt i den kokta spagettin.
 
Pressa över en citron
salta och peppra
 
KLART!
 
/Y
 
 
 
 
Uppdatering
Detta blir ännu en 4 **** av 5. Enkelt, gott och mättande. Men man får inte vara för rädd för att klämma på ordentligt med citronen och svartpepparn. Det är det som ger stinget ;)
Klipper man över lite dekoration så kan det säkerligen vara bjudmat.
Vad ungarna tyckte får ni inte veta, för jag gjorde potatismos och fiskpinnar till dem ;)
 
/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0