Skrivet den: 2013-12-31 Klockan: 01:20:25

Måndagslista med nyårsuppladdning

...och tiden bara rinner iväg. Igår kom jag på att jag börjar jobba igen på torsdag.
Redan!?!
Jag skulle ju göra massor på mitt jullov.
Vi har bara rusat omkring och stressat.
Vart är all julmys och relax?
Jag känner mig lurad.
 
;)
 
 
 
 
Ja för här är ju inte julen slut än. Nu laddar vi om för nyårsfirande och nästa måndag är det ANDRA julaftonen här: trettondagen. Då de tre vise männen kommer med julklappar till alla barn. Och vuxna också för den delen.
Man är helt galna på klappar här.
Helt hysteriskt faktiskt.
 
Och jag sprang faktiskt på en hel korg med knoppiga hyacinter här idag, så nu kan julen börja om. Och lussebullar har jag ju inte hunnit att baka än. Det kanske hinns med nu då.
 
Men helgen.
Ja det var ju fullt upp. På fredagen var vi ju iväg på bio hela familjen >>>. och så gjorde jag något som jag inte riktigt vet om jag ångrar eller är hysteriskt nöjd över.
Jag sitter här hemma och grubblar än så länge och kan inte sova om nätterna.
Återkommer.
 
Och på lördagen var jag iväg på den årliga jul-väninne-utgången >>> som detta år blev en LUNCH.
Ha ha lunch.
Jag var inte hemma förens klockan 12 på natten.
Men spanjorer äter ju sent och länge så det passade väl.
Stället var kalas och något att rekommendera så jag får återkomma i den frågan också.
Hoppas nu att jullovet räcker till för att berätta om allt jag har liggandes.






 
På söndagen var det bara att hoppa i party-stassen igen och iväg på en julskål tillsammans med Älsklingens jobbarkompisar.
Skål och tapas i goda vänners lag.
Jo man tackar ja.








 
Och så flyga vidare, ner mot södra delen och Arguineguin. Där Meekatt höll till på all-inclusive-hotell och packade som bäst väskorna för att åka hem efter 14 dagars härlig semester. Som sagt, det är jultider och fullt upp så vi hade inte hunnit att träffas under alla dessa dagar. Fastän hon varit i Las Palmas och jag haft jullov.
Helt otroligt ju att det kommer folk från Sverige och hälsar på och så har man inte tid att träffas.
Ja detta med jul är verkligen stressigt.
Kul men stressigt.
 
Det kändes JÄTTEkonstigt att träffa henne IRL efter att skrivit på varandras bloggar och Facebookar så länge. Precis som att jag kände henne som en bästa väninna och kunde prata om allt. Men så kom jag ju på lite då och då att det var första gången som vi träffades och vi inte alls kände varandra och att jag kanske inte alls borde säja de där konstiga sakerna som poppade ut ur munnen ;)
Konstigt feeling det där.
 
Men det gick jättebra, var ett jättefint hotell, ungarna fann varandra och de hade en utsikt från sin balkong som gav mig fruktansvärd svindel. Herre jisses vilket lågt balkongräcke. Jag skulle ha dött om jag varit tvungen att bo där ;)
Men för att se bilder därifrån är det bäst att kika in hos henne. Min telefonkamera tar verkligen skitdåliga bilder så det gör inte rättvisa att se på mina bilder.











 



ENDA gruset i bägaren var att när vi ville stanna kvar och äta buffé-middag med Meekatt-familjen så ville hotellet ta TJUGOTRE euro per vuxen och halva priset för ALLA barn. Det skulle blivit sjuhundra riksdaler för att äta stress-middag med övertrötta skitungar, en tornado-Irma som fick en otrolig depression för att hon inte fick naken-doppa i svinkall pool, och samtidigt vilja ge ett gott intryck inför nya vänner.
Vi åkte hem.
Lika bra det ;)
 
Så har det varit måndag idag. Jag har satt igång det spanska maskineriet för att förnya mitt svenska körkort och göra det spanskt. Det kommer att bli en lång följetong. Var så säkra.

Och så har vi fortsatt att julhandla idag och egentligen inte uträttat speciellt mycket mer än att, för säkert 20-hundrade gången denna månad, äta midag på MacceD.
Ja, och fixat nyårsmaten förståss ;)
 
 
 
Men lista blir det förståss:
 
- att jag har jullov. Bara jag kommer till själva lov-stadiet nån gång ;)
 
- att jag fick frisörbesök i julklapp. Härligt!
 
- att julen inte är över så jag behöver inte få post-jul-depression än.
 
- att nyår är på G och mer kalas.
 
- att jag har den där saken hemma som her mig ångest och himlalycka på en gång.
 
- att det är mycket kalas och galej i våra liv nu.
 
- att vi har så himla fin gran.
 
- att jag inte hunnit dricka glögg än. Så det har jag framför mig.
 
Men nu är måndagen över.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Lena2

Ser att du hittat till Mercado del Puerto och alla mysiga tapasställen :)

Svar: Jäattekul ställe. Dit ska jag igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-31 @ 13:25:06
Postat av: AnneliH

Vad trevligt att börja om julen igen :)
Ett gott slut och ett Gott Nytt till Er!

Svar: Gott nytt år på dig också Anneli.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-31 @ 13:52:13
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Lisbeth

Du har verkligen hunnit med massor! Och att träffa Meekatt är ju inte dumt heller, verkar vara en underbar tjej :D
Men jag hoppas du hittar lite vila och avkoppling också..!
Önskar dig ett härligt Gott Nytt ÅR och jag är gôrnyfiken på den där grejen ;)
Kramar

Svar: Just vila och avkoppling har det varit lite ont om just nu ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-31 @ 19:07:08
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com
Postat av: Mollan 70

Härligt med julbestyr och besök.Du skriver on lussebullar och jag blev tvungen att riva fram än i frysen. Så gott till kaffet.

Svar: Jag blev också sugen. Får försöka komma till skott.
Yohanna i Las Palmas

2014-01-01 @ 11:20:47
URL: http://www.metrobloggensr/mollan7

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0