Skrivet den: 2013-12-28 Klockan: 13:33:01

Här var vi på bio

...hela familjen en fredagskväll och såg FROZEN.
 
 
 
 
 
Förra året >>> så gav vi ungarna ett biobesök i julklapp och det blev så himla lyckat att vi körde på samma linje i år igen.
Jag menar, vem vill inte gå på bio?
Fast i år gjorde vi en familjegrej av det hela och gick allihopa.
Ja, fast man kan inte ge bort bio-checkar här.....finns inte.
Blev att skriva ut falska ibjudningar istället.
 
 
 
 
 
Tänk inte ha bio-checkar.
Vad är detta för land?
Men så går det till här ;)
 
Skitungarna blev nöjda i alla fall. De har pratat om att gå och se Frozen under hela hösten och film är egentligen bäst på bio. Fast fastän bio är mycket billigare här än i Sverige, 7,10 euro kostade det igår per person, så är det ÄNDÅ svindyrt tycker jag.
Vi kan inte gå hela familjen flera gånger om året, det går bara inte.
Jag laddar hem från nätet istället och så länge som priserna ligger på den nivån så fortsätter jag med det.
Det är FEL men jag har inget annat val om vi ska få se på film här hemma.
Och EN gång om året på bio i julklapp.
 
 
 
 
Så nu kör vi denna sång här hemma, Lillskatten kan den utantill redan. Fast då heter den något helt annat förståss.
 
Filmen?
Ja.
Det är ju Disney, och KÄRLEK och humor. Jag ÄLSKAR sånt.
Vad ska jag säja.
Jag är en sucker för det lätta ;)
 
Den får 5 sjärnor av FEM. Men då är jag Disney-fan av högsta kaliber.
Se dem.
 
....och tala om för mig vad ni tyckte.
 
/Y
 
PS Nu ska jag ut på lunch-galej med väninnorna. Mammor på vift ;) Återkommer om det ;) DS

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul. Vi ska gå imorgon...längtar!

Svar: Åh berätta vad ni tyckte.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-28 @ 16:06:33
Postat av: Freja

Här finns det oxå planer på Bio, men då blir det nog Hobbit eller Hunger games, så mamman stannar nog hemma. Dumt att slösa med biljett på nån som ändå inte har vett att uppskatta filmen...

Svar: Fast man kan ju gå själv, och se något som man själv vill ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-28 @ 17:25:01
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Hyrestanten

Ja, jag håller med dig. Det är ibland ett märkligt land och den här vinter, min första i Sverige på några år, så njuter jag av allt som fungerar så smidigt här, att man kan göra det mesta på nätet mm. Första vintern var det rätt chockartat med allt krångel och all byråkrati och avsaknaden av allt tekniskt som var så självklart i Sverige.
Så roligt att biobesöket blev uppskattat :)
Här ska jag nog gå och se Hundraåringen...
Hoppas du får en riktigt rolig kväll!

Svar: Just det har varit svårast att vänja mig vid, att allt är så himla krångligt. Enerverande ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-28 @ 19:06:35
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: Cissa

Visst är det mysigt att gå på bio men jag håller med dig, det kostar skjortan! Jag gick på bio i går och hade med alla barnen, minus ett men fick med ett annat istället och då gick bara biljetterna på 600 kronor. Och så ska man ha popcorn och dricka till... Inte något man gör varje vecka, så att säga.

Men himla kul är det!

Ha en god fortsättning!

Kram

Svar: Det är dyrt! Så himla tråkigt att det är så dyrt när det är så kul. God fortsättning tillbaka.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-28 @ 20:55:56
URL: http://cissa-itsawonderfullife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0