Skrivet den: 2013-12-24 Klockan: 02:10:13

Måndagslista med julstök

Klockan är tjugo i 01 och jag sitter här och har all paketinslagning framför mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
Älsklingen blev i-säng-skickad nu efter att han slagit in sina "hemliga" paket. Han ska upp klockan 04:45 i morgon bitti och jobba. Jag vill inte ha honom sömn-irrandes omkring i sin lastbil och trilla i nått dike eller så mitt på blanka julaftonen.
Tråkigt är det nog med att han måste jobba på julaftonen.
 
TIO år har jag bott här nu och det känns fortfarande lika svårt på julaftona. Att Älsklingen måste i väg och jobba, kommer hem stressad och att julaftonen bara varar några ynka få timmar på kvällen där alla är förbi av trötthet och bara längtar till sängen.
Nej bättre är juldagen, när man har allt avklarat och har en massa rester i kylskåpet och inget annat att göra än att pilla med sina nya klappar och se på dåliga filmer på TV:n. Och kanske även en sväng med nypa frisk luft ut och se på nån julkrubba på stan.
 
För just nu känns det lite jobbigt.
Stress-ångest.
Och mycket kan man inte göra nu heller. Ingen ide eller lust att ställa sig och baka lussebullar nu, mitt i blanka midnatten.
Bara att vänta in morgondagen.
Och slå in klapparna.
 
FAST!
Jag har kommit på att jag nog inte behöver göra allt det där jag vill göra tills just i morgon. Julaftonen är ju så kort i alla fall. Vi kommer inte hinna äta de där saffransbullarna eller pepparkaksknäcken. Det går lika bra att göra den på annandagen eller så.
Så, så får det bli.
 
Men måndagslista ska jag fundera på innan jag sätter igång med klapparna:
 
- att granen står klar.
 
- att skinkan var god. Men jädrar vad törstig jag blev efteråt.
 
- att sillen ligger i burken.
 
- att vi har köpt alla klappar och har KUNNAT köpa dem. Dock glömde jag att gå och hämta ut svärföräldrarnas julklapp idag. Vilken tur att det är öppet i morgon också ;)
 
- att jag fick en oväntad inkomst från ett oväntat ställe så det kanske kommer att bli en helt oväntat julklapp till Yohanna på 2:a julaftonen (trettondagen) från mig själv ;)
 
- att det BLIR jul ändå ;)
 
 
 
 
 
Blir det trassligt i morgon och jag inte kommer till för att önska god jul ordentligt så....
 
...önskar jag er en riktigt
 
GOD JUL
 
önskar
Yohanna......i Las Palmas ;)

Kommentarer
Postat av: AnneliH

En riktigt God Julhelg till Er!

Svar: Tack detsamma.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-24 @ 08:54:42
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: eeva-maija

God Jul till er alla på Gran Canaria. Tack för allt du delat med dig om under året

Svar: Tack för de orden. Jag bara suger åt mig och njuter. God jul tillbaka.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-24 @ 09:40:44
Postat av: Stefan

Att se gamla filmer på juldagen är nästan ett måste, själv tänkte jag titta på sällskapsresan som kommer visas på en av kanalerna. En riktigt God Jul till dig och din familj från ett blåsigt Malmö.

Svar: Just precis! Fast med alla dessa DVD-filmer i julklapp så har vi fått sett på bara bra filmer idag ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-24 @ 09:40:49
Postat av: Ruth i Virginia

UNDERBART foto av dina barn!
Dom ljuvliga - och bakgrunden perfekt.
Va´ vackert det är med aquafärgade ornament.

Önskar dej en fröjdefull (gammalt ord)
jul och god fortsättning. Här höjs ett
glas för Yohanna i Las Palmas, som get mej
mycket nöje med sina beskrivningar av
"hur vi har det hemma"!

Svar: Tack så hemsk mycket för de fina orden. De värmer som smör på nybakt bröd ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-24 @ 16:36:00
Postat av: Lena

Hoppas ni har en bra julhelg! Så fina era barn är en bild att bli glad av! Hälsar Lena från Örebro

Svar: Här har vi det alldeles prima tack. Så jättebra att du blir glad av att komma in hit, det är det som är meningen.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-25 @ 10:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0