Skrivet den: 2013-12-06 Klockan: 00:59:36

Här lackar det mot jul

....och jag kan verkligen inte fatta att det snart är dags igen. 
Ett helt år har gått. 

Jag har ingen julstämning alls i kroppen, och då har jag ändå haft jullunch med jobbet (dock ingen julmat eller julpyntning alls), övar lucia för fullt med skolbarnen och börjat med julklappsångesten ( i alla fall med att tänka och skriv lista). 





Och då ska vi inte tala om vårt hem.....

Förra året bestämde jag mig ju för att börja med julen tidigare, så jag skulle hinna tröttna på den tills tjugondag Knut.
Men det sket sig direkt. 
Jag har bara fått upp en ynka stjärna i sängkammaren. Och en hastigt ihop-pulad adventsljusstake som inte ens blev något fin. Och så var ALLA choklad-kalendrar slut i affären idag när jag skulle "köpa" lite sista-minuten-stämning. 

- När kommer resten, frågar Lillskatten varje dag?
- När mamma får tid, tänker jag inne i huvudet. Men svarar snabbt SNART. 

I morgon är det helgdag här. Spanien firar sin konstitution och alla är lediga. Vi måste åka till sommarstugan och plocka ihop den. Nästa vecka kommer det turister. 
Så ingen julpyntning denna helgen. 

Vi får se hur det blir med stämningen. Vu är bjudna på glöggparty på söndag i alla fall. Stämningen kanske kommer då. 

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0