Skrivet den: 2013-12-12 Klockan: 00:30:49

Här har vi haft farligt väder idag

...när alla Kanarieöarna gått under röd alert för tropisk storm och alla gått som på nålar och väntat på det hemska oväder som skulle komma. 





Las Palmas klarade sig bra undan stormen. Det blåste ner några grenar och en soptunna, så vitt jag såg. Men det låt en kaosstämning över hela staden.

Alla skolor och fritidsaktiviteter var inställda i väntan på den stora stormen. Alla far- och mor- föräldrar fick rycka in som vanligt när föräldrarna var tvungna att jobba. 
Barnen är mer hos svärmor nu-för-tiden, än med mig....

Det brukar ju bli sånna här alerter på våra öar när det väntas regn, vind eller annat naturkatastrofigt och man ställer n skolor. 

Det är bara det att det känns så himla överdrivet. Så himla mycket extra besvär för lite blåst och tre droppar regn. 

Fast det hade visst varit lite oväder ändå. Bilderna från nyhetsflödena trillar in lite då och då och det ser ju allvarligt ut. 
Men här i Las Palmas - nada, INGENTING. 





Till svenskaklasserna kom det bara en elev som vågat sig ut. 
Men vi hade det mysigt med julpyssel och adventsljusstake. 





Vi får se om den hemska tropiska tornamentan har gått över tills i morgon.  

/Y

Kommentarer
Postat av: Hyrestanten

Så konstigt med ovädret. Jag har en kompis som bor i Las Palmas och hon la ut verkligt dramatiska bilder på fb i kväll med riktiga översvämningar på gatorna mm.
Det verkar som om du trivs med ditt "nya liv" som yrkesarbetande mamma. Det är nog ofta väldigt nyttigt att inte bara vara hemma och jag önskar dig stort lycka till i fortsättningen :)

Svar: Vad konstigt med bilderna. Är det säkert att det var från Las Palmas och inte från Teneriffa? Det hade varit mycket värre där. Med arbetet, jag håller fortfarande på och vänjer mig.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-12 @ 00:47:52
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: Gullbritt

Aj aj aj. Inget bindestreck här: advents-ljusstake. Ett ord ska det vara: adventsljusstake :-)

Svar: Ha ha där tog du mig på var gärning. Fast det visste jag ju. Detta var för att förklara ordet för barnen och att det består av tre egna ord. Pedagogiskt värre ha ha.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-12 @ 17:06:59
Postat av: Freja

Här stormar Ivar med orkanbyar runt husknuten. Känns faktiskt rätt otäckt...

Svar: ....men ändå lite mysigt på något vis ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-12 @ 20:44:23
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Bild i Washington Post i morse fr Tenerife som visar svår översvämning. Hoppas din del och Kanarieöarna hade större tur.

Svar: Ja här i Las Palmas har jag inte sett något värre än nedblåsta grenar och kullvälta soptunnor. Teneriffa fick det nog värre än oss.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-12 @ 22:01:24
Postat av: Gullbritt

Vid en närmare titt så syns det att Bi

bindestrecken är ditklämda efteråt :)

Svar: ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-12-13 @ 13:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0