Skrivet den: 2013-12-08 Klockan: 00:06:07

Här börjar julklappshysterin

....och det är samma skit varje år. 

Jag tänker varje år när jag hamnar mitt i julklappshysterin, och här nere är det just hysteri, att jag INTE ska spara alla julklappar till sista minuten utan tänka och köpa lite pö om pö under året. Men så går tiden, det finns aldrig några pengar, eller tid, och så står vi där sista veckorna och måste slåss med alla andra julklappshysteriska de sista helgerna. 

Tre helger kvar till jul och ganska så precis alla julklappar kvar. Vi bestämde oss för att svänga in om Ikea på vägen ner till sommarstugan och försöka slå några flugor i en smäll. 
Vad händer?
Kö ända ut på motorvägen. 







Och det finns inget annat att göra än att ge dig in i smeten och slåss med alla andra på helgerna. Finns inte en chans i universum att vi ska kunna åka en vardag nu när jag jobbar på kvällarna och affärerna stänger och ungarna ska lägga sig. 

Och jag vill inte löpa vad som helst bara för att köpa. Jag vill hitta den där klappen som är bra, billig och som roar och utbildar pedagogiskt i evighet utan att störa eller kräver föräldrars medverkan. 
Och sånt kräver tankeverksamhet och undersökande 
Tid!

Samma sak varje år. 
Att man inte lär sig. 

Men vi kom ner till sommarstugan och började operation ihopplockning. Även operation målning av soptunne-fyndet påbörjades. Typiskt nog kunde den sista operationen inte slutföras på grund av felkalkylering av sprayfärg. 
Men snyggt blir det. 
Just den operationen får förlängas till nästa år. 
Så går det till här. 







I morgon avslutas den första operationen. 
....förhoppningsvis. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Oj, kö till IKEA även i andra länder alltså... Vi har 20 mil till närmsta IKEA så det blir alltid på en helg och en heldagsutflykt, jag brukar vara helt utmattad efteråt...

Svar: Helt utmattad är rätta ordet efter ett Ikea-besök. Helt otroligt.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-08 @ 21:11:48
URL: http://frejareddevil.wordpress.com
Postat av: Mor o Far

Tack för presenterna.

Svar: Vassego!
Yohanna i Las Palmas

2013-12-08 @ 21:39:15
Postat av: Ruth i Virginia

Oj då om IKEA! Dottern och jag planerar en tripp dit i morron. Vi har haft isregn och våtsnö idag, så om det fryser över natten, blir det inte så roligt att köra dit. Hoppas att solen gör sitt!

Svar: Lycka till säger jag bara he he!
Yohanna i Las Palmas

2013-12-09 @ 04:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0