Skrivet den: 2013-12-07 Klockan: 02:00:26

Här blev det INGEN sommarstuga

....idag. 

Vi var (eller mest jag då som inte har vant mig än vid att heltidsjobba och få vardagslivet att funka samtidigt) alldeles slutkörda när vi vaknade i morse. Min kropp ville helt enkelt inte göra något alls. Ville bara vara. 







Åh så härligt tänkte jag när jag gick upp i morse. 
Äntligen en lugn och mysig familjefrukost utan stress. Det var ju helgdag här idag och alla var lediga och allt var stängt. Bara åka till sommarstugan och plocka ihop den stog på helgens schema. 

Fem sekunder var det världskrig i Familjen Kaos hem. 
Hur kan man bråka så mycket om precis ingenting? Det undrar jag. Det verkar som att skitungarnas främsta hobby är att jävlas med varandra OCH med sina föräldrar. 

Jag blev så himla ledsen och trött på allt så jag bara gick och la mig igen. Hade ingen lust alls att åka till sol och bad med bråkfamiljen. Bara lust med att ligga stilla själv under täcket och glömma. 

Så vi beslöt att stanna hemma 
....idag. 
Helgen består ju av tre dagar denna gång så vi kan åka i morgon istället och ändå hinna plocka ihop allt. 

Och efter två timmar med mig själv i sängen så var jag på bettet igen och körde i gång med operation julstämning i det Ode-Medinska hemmet och fick ett par fönster tvättade, stakarna uppsatta, nästan alla stjärnor och dra på trisse, även ett par julgardiner uppsatta. Allt under ackompanjemang av härlig julmusik. 







Fast jag vet inte fortfarande om jag fattat att det snart är jul. Men det är pyntat och halvstädat här hemma nu i alla fall. Glögg-premiären fattas fortfarande. Det kanske är där stämningen sitter. 

Efter att jag även fixat veckans tvätt av jobbkläder och skoluniformer, samt ett par lagade luncher till nästa vecka, känner jag mig nöjd och kommer att kunna åka till sommarstuga med lite lugnare själ i morgon. 

Härligt att slappa och även att få saker gjort. Lite scitzofrenisk Yohanna idag. 

/Y

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Är det en ny regel, att man skall tvätta fönstren till jul? Det hände aldrig "på min tid". Det är ju mörkt, åtminstone i Sverige. Och julgardiner?
Oh, well, man gör vad andra tycker att man skall göra.
Sov gott!

Svar: Åh nej! För tusan nej nej, inga nya regler här inte. Det kändes bara så himla skönt
Yohanna i Las Palmas

2013-12-07 @ 04:19:47
Postat av: Ruth i Virginia

Vilken praktisk kombination /
Fönsterputsning = skön känsla. :)
Önskar dej en skön söndag vid sommarstugan!

Svar: Ja det var inte skönt vid putsningen utan mest efteråt. Ungefär som vid träning.
Yohanna i Las Palmas

2013-12-07 @ 23:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0