Skrivet den: 2013-08-17 Klockan: 12:44:00

Semester dag 12 - med zzzzz & läs

Ha ha ha det blev en RIKTIG semesterdag igår. En av ett helt annat slag än den som bi spenderade på stranden.

Så mycket slöande blev det att när jag kom mig för att blogga var klockan halv TVÅ på natten. Så då sket jag i det.
Jag har semester.

Hela familjen, och då menar jag verkligen HELA, vaknade klockan TIO på förmiddagen.
Vem har hört om något sånt i en barnfamilj?
Och sen gick det bara utför.

Vi sket i att göra något. Jag förlorade mig i bokens värld och se andra i poolens. Och lunch åt vi inte Florens klockan fem. Vilket fördärv.
Sa jag att vi hade semester?

Jag älskar det där, och samtidigt så hatar jag det, när man förlorar sig i en bra bok och inte kan släppa den. Tankarna bara kretsar om när man kan få läsa igen. Man tar med den sig in på toa, drömmer om den och allt annat känns oviktigt.

På två dagar kom jag nästan genom den. Bara några få sidor kvar.
Jag sträckläser.

Ja, jag ska inte sticka under stol med att jag städade övervåningen, bytte rent i alla sängar, tvättade lite och åkte och veckohandlade på eftermiddagen b
Men däremellan så läste jag bara.

/Y

.


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

läsdagar är så sköna :) även om man gör annat emellan så är det så skönt att få läsa ibland i lugn och ro <3 Kram

Svar: Ja sâ härligt. Bara förlora sig in i boken och suga musten ur den ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-08-17 @ 20:30:51
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Lisbeth

Haha, när det gäller böcker är jag precis likadan! Kan sträckläsa en bok om den är bra, och blir helt frånvarande när jag inte läser. Det är nog därför familjen alltid ger mig presentkort till jul och födelsedag - de vet att jag alltid köper böcker och att jag försvinner in i dimman.. Lugn och ro för dem ;)
Kramar

Svar: Ha ha försvinner in i dimman. Ja det var en bra beskrivning pâ det jag hâller pâ med ocksâ ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-08-22 @ 14:10:10
URL: http://www.bettans-place.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0