Skrivet den: 2013-04-19 Klockan: 15:47:00

Sammanställning av Real Life - Skor

Herre gud vad trött jag var igår när vi kom hem från äventyret med skolan >>>.
 
Efter att vi alla badat, klockan FYRA på eftermiddagen, satte jag på en film till ungarna och sedan så slappade vi bara. Tidigt hoppade vi ner i min säng och läste sagor och sedan fick de små gå och knoppa.
Jag slängde mig i soffan och väntade på Älsklingen och på att jag själv skulle slockna där. Men ni vet, när man är så där trött att man nästan darrar som ett asplöv, ja då är det extra svårt att somna...
 
Jag satte i alla fall ALDRIG på datorn och skrev DEFINITIVT ingen sammanställning av veckans Real Life >>>.
Den kommer nu ;)
 
 
 
 
 Skor ja, jag fick kommentarer om att jag hade väldig ordning på skorna och DET tar jag åt mig och lapar i mig. För efter en MASSA år med sko- och kläd-kaos hemma hos mig, huller-om-buller vore att kalla det för ordning-och-reda, som jag faktiskt mådde väldigt dåligt över att se, så fick vi nu (eller vi skaffade ju för 70-singen) till slut en walk-in-closet när det kom en lägenhet med en inglasad balkong som var perfekt att förvandla till det.
 
Och när vi gjorde den så satte vi upp klädställningar och jag hade bestämt att jag ville ha de där skopinnarna från Ikea. Nu passade inte dessa utdragbara skopinne-vagnarna till den klädställningen som vi köpte. Så det blev att försöka förvandla ett gråt- och tandagnisslan till en wow-upplevelse med hjälp av såg och skruvmejsel.
Det blir ju ALDRIG så bra som det ska, men jag är nöjd och skorna sitter där de ska och jag vill ha dem.
Ordning och reda, löning på fredag ;)
 
Nu har jag ångest över att jag slänger alla skokartonger istället ;)
De KAN ju vara bra att ha till något....
 
 
 
Och här kommer lite skor hemma hos andra:
 
- Wildrose har ALLA sina skor i hallen och HON är ett skofreak ;) Hur många skor har man då?
;)
Ett speciella par visar hon upp, de som hon ska begravas i...
 
- Jenny är kort i rocken med lång gubbe, så vill ha klack på ALLT. Och så en sak till som hon vill ha och som JAG också skriver under på: erbjudande a´la ta TVÅ betala för TRE, eller var det tvärt-om nu det skulle vara ;)?
 
- Lisbeth har en relation till skor som ändrats väldigt mycket på sista tiden. Från att ha kunnat springa omkring i klackskor överallt till att BARA kunna ha dämpande skor på grund av värken i kroppen. Dock har hon två par i garderoben som står och väntar på att tiderna ska förändras...
Det låter hoppfullt tycker jag.
SÅ ska det vara.
 
Skor ja, vilket gissel. Man kan inte leva utan dem och har man dem hemma så blir det bara kaos ;)
Tack alla som var med och finns det några sugna eftersläntrare som vill berätta om sina skor så är det bara kul. Jag menar, skor är ju alltid skor. De måste ju få visas upp. Om de inte får komma ut på galej så måste de ju få visas upp nån annanstans....på bloggen ;)
 
NU är det FREDAG banne mig ;)
Och svärmor väntar med lunchen...
 
/Y
 
PS AnneliH kommer med här och visar upp sina pjucks. DS

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Sen som vanligt men...här är mitt bidrag :)
http://www.shaggkvist.se/anneli/2013/04/16/r-l-skor

Svar: Vilket jättebra inlägg med massa intressanta skodon ;) Jag lägger till.
Yohanna i Las Palmas

2013-04-19 @ 17:13:19
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Mor o Far

Den visade du aldrig för mig.

Svar: Man får titta låååååång ner UNDER alla kläder ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-19 @ 17:45:20
Postat av: Marie-Louise

amen så missade jag det igen :( Kram

Svar: Du får sätta almarmet på mobilen ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-20 @ 11:04:49
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Jessica Högberg

Klantiga jag missade, men kommer igen=))

Svar: Det hoppas jag verkligen!
Yohanna i Las Palmas

2013-04-21 @ 15:24:47
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0