Skrivet den: 2013-04-05 Klockan: 01:02:07

Sammanställning av Real Life - Påskrester

Nu när jag ska sammanställa veckans Real Life om det som finns kvar av påsken hemma hos oss >>> så tänkte jag passa på och skryta lite om min enorma kocka-prestation som jag ställde till med på påskaftonen ;)
En HEL buffé fixad på en timme i köket.
DET, mina damer och herrar är inte illa pinkat.
Och inte var det nån kattskit heller som kom på bordet ;)
 
 
 
 
För hemma hos oss just nu finns det inte ett uns av påsk kvar.
ALLT är undanstädat eller uppätet.
Ja förutom ett par underbart goda chokladägg som jag NOGGRANT gömt på ett ställe där jag absolut inte kommer att hitta dem innan lördag, i godislådan ;)
 
Och så ligger det en påse ballonger i köket som skulle ha blivit påskägg genom mitt och ungarnas påskpyssel. Men nu blev det pysslet aldrig av, för andra året i rad, och ligger nu där och skämmer ut mig. Kanske får de ligga kvar där tills nästa påsk och hånflina åt mig. Eller så blåser vi upp dem till födelsedagskalaset på lördag och glömmer bort att pysslet någonsin var påtänkt...
 
Men påskbuffén ja.
Jag steg in i köket:
- satte på en kastrull med potatis.
- vispade grädde, petade ur brödsmulor ur min stora vetebulle, blandade smulorna med mandelcräm och monterade en jättesemla som dekorerades med chokladägg som blev stenhårda efter en stund i kylen.
- kokade ägg, skalade räkor och öppnade en burk rom till en äggtallrik.
- sjussade in en bit lax med färska tomater och gröna bönor, täckt av en sås på senap, vitlök, citronsaft och en klick krämfräs, in i ugnen.
- öppnade min  4-euros sillaburk med ynka 5 sillabetar i (som jag fick dela med Guldklimpen som helt plötsligt blivit ursvensk och gluffsar sill som han aldrig gjort annat i sitt liv).
- och svängde i hop en smörgåstårta med gurk, skink- och pepparotsfyllning. Garnerad med skinka, gurka och rom. DET är kärlek det ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ibland är det till och med så att JAG blir imponerad av mig själv ;)
Men nu är alltså allt uppätet.
Förutom påskäggsgodiset då, som är undangömt...
 
 
Andra som berättar om sina påskrester är:
 
- Jenny som hade det verkligen enkelt denna veckan och skyller på hundarna....jo jo ;)
 
och
 
- Freja som inte ens har firat påsk. Eller det HAR hon ju, på SITT sätt. Fast havregrynsgröt......?
 
Tack för detta tjejer. NU har vi dansat ut påsken också. Snart är det väl jul igen ;)
Här går det undan...
 
/Y
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Attans, missade ju Real Life..

Hörredudu, vi kan väl få ha lite midsommar och sommar först..?! Fryser ju!
;)


Svar: Sommaren kommer, var så säker ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-05 @ 01:20:30
Postat av: Lisbeth

Hoppsan! Glömde skriva att det är ju jag ;D

Svar: Det är bara att ta nyta tag och hoppa med på nästa som kommer i morgon ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-05 @ 01:21:46
URL: http://www.bettans-place.blogspot.se
Postat av: jaana

Åh, verkar som du lyckats med maten. Jag skulle inte klara av på en timme få fram mycket mat. Kanske tacos- steka köttfärs och skära grönsaker.... Haha! Det är matlagning på min nivå... ;)

Svar: Jag börjar att upptäcka att kanske matlagning är det som jag är bra på. Alla ska ju vara bra på någonting säjer de ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-05 @ 06:59:22
URL: http://bananajaana.blogspot.se
Postat av: Jenny

Oj vad länge sedan jag var med i real life men så har jag nog lagt ner bloggandet för tillfället. Men Alltid kul att läsa. :-) Kanske får ta upp bloggandet så jag kan vara med igen.

Hälsningar från ett ganska vårigt Wales

Svar: Nej vad tråkigt att du lagt ner bloggandet. Men allt har sin tid. Visst om du blir sugen på att vara med kan du ju bara använda bloggen till det ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-05 @ 08:46:30
Postat av: Freja

Så härlig din buffé såg ut. Och så länge sedan jag åt smörgåstårta, det som är så gott! Trist att vi var så få som var med, men jag tittar in till Jenny för som vanligt kan du göra sammanställningen lockande!

Svar: Ja ibland blir det få som är med. Jag antar att det är tråkiga ämnen då ;) Men allt kan inte passa alla... Smörgåstårta ja, det är en lockelse ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-05 @ 19:37:56
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0