Skrivet den: 2013-04-02 Klockan: 15:21:48

Real Life - Påskrester

Nu antar jag att ni är tillbaka i vardagen där borta i Sverige och att påsken även är över för er ;)
Här rusar tiden iväg och jag fick hela min vardag upp-och-ned-vänd i och med påsken och sommarstugebesöket, därav har jag inte kommit till skott med veckans Real Life.
Och bättre lär det väl inte bli med tanke på veckans schema och min förmåga att komma till skott.
 
Men Wildrose vill se på våra kylskåp så det blir att försöka få till någonting ;)
När jag tittar tillbaka i arkivet så ser jag att vi i november 2011, redan avhandlade detta med kylskåp och vad som inte får fattas däri >>> med sammanställningen >>>.
Så för att inte upprepa samma sak så tänkte jag att vi skulle slå ihop kylskåpet med påsken och visa upp vad som  finns kvar däri från just den högtiden.
Den, så av mat och godis, fullspäckade högtiden.
 
 
 
  
Veckans Real Life alltså. Vad finns kvar av påsken hemma hos dig?
Vi kör tills på TORSDAG för att kompensera min försening.
Så kan vi alla läsa om hur vi har det i det RIKTIGA livet på fredag.
Alla välkomna såklart.
Vad Real Life är >>>.
Tidigare Real Life att titta på >>>.
Och det är bara att hänga på: the more the merrier (ju fler desto roligare) ;)
 
Jag har ju en vecka på mig nu att komma tillbaka till min målvikt som jag hade innan påsk (hur kan en vecka förändra den så till den milda grad är för mig ett mysterium men ett faktum) innan det kommer fikasuget besök och födelsedagskalas och jag vet inte vad som kommer att förstöra vikt-siffrorna igen. Så jag har försökt att rensa bort så mycket som möjligt att läckerheterna som jag fixade till, till vår lilla påsk-buffe. Bland annat så lämnade jag helt sonika kvar semmeltårtan på födelsedagskalaset som vi besökte på hemvägen från sommarstugan.
DE fick kalas på den.
JAG ville (eller ja det ville jag ju men insåg att jag inte behövde) ha med den hem till mig.
 
Och påskäggen, ja de rök igår när jag inte kunde hålla fingrarna borta från ungarnas påskharar i choklad. VEM i hela friden hade lämnat kvar dessa mitt på köksbänken inom räckhåll för hungrig lunch-kockerska?
Så nu är dessa frestelser borta.
 
 
 
 
En sak dock, som jag inte haft hjärta att slänga och som nu står i kylskåpet och lockar, är SMÖRGÅSTÅRTAN. Denna underbara skapelse som jag är för jäkla bra på att göra. Och som bara blir bättre och bättre ju fler dagar som går (till en viss gräns dock).
Igår tog jag en bit, mot mitt bättre vetande. Men försökte ändå att dryga ut den med extra rom och ett kokt ägg. Men fortfarande står där alltså en bit som jag, på något mystiskt sätt, hoppas på ska förvinna.
Poff!
 
Andra påskrester som finns kvar är annars bara ett litet ensamt kokt ägg som ska bli uppätet ikväll.
Annars så tror jag att jag rensat ut det som bortrensas kan.
Skönt!
Inte för att jag tröttnat på den maten utan för att den står där och lockar annars.
 
 
 
- Vad har du kvar av påsken?
- Några rester kvar i kylen?
- Vad/Har du lagat något speciellt till påsk?
- Om du INTE lagat har du ätit något speciellt?
- Annars, hur är läget i kylen?
- Och PÅSKÄGGEN, vad gör man med godiset som blir över i dem? Gluffsa alt. slänga?
 
Som vanligt så skriv och berätta på din blogg tills pâ torsdag, om det du VILL berätta om, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg.
På torsdag kväll gör jag en sammanställning, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Ja då har man hunnit läsa i kapp lite varit lite annat som tagit min tid men här är jag :)

en fråga är det tillräckligt varmt i slutet maj o början juni ?

Svar: Det beror på vad som är tillräckligt varmt. Jag var på stranden i helgen, badade INTE men det gjorde ungarna ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-02 @ 17:44:25
URL: http://rothvoss.blogspot.se/
Postat av: Freja

Det här var en RIKTIG utmaning för mig som inte köpye hem någon speciell mat alls till Påsk utan levde på havregrynsgröt... Återkommer!

Svar: Havregrynsgröt? Det låter intressant.
Yohanna i Las Palmas

2013-04-02 @ 20:15:46
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/
Postat av: Jenny

hm... här är mitt lilla bidrag:
http://jennysviktigaliv.blogg.se/2013/april/paskrester.html

Svar: Ha ha det var inte mycket kvar där inte ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-03 @ 12:30:25
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: countrylivingintheciity.blogg.se

Kul! Det ska jag vara med på. Skriver imorgon. Men nu fick jag en ny idé. Skor!!! Vem av oss är skofetichst? :)
Wildrose

Svar: Jag väntar med spänning ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-03 @ 20:22:38
URL: http://countrylivingintheciity.blogg.se/
Postat av: Freja

Här kommer mitt bidrag!
http://frejareddevil.wordpress.com/2013/04/04/real-life-after-pask/

Svar: Jättebra och annolunda som vanligt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-04 @ 20:05:28
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0