Skrivet den: 2013-04-01 Klockan: 15:27:51

Måndagslista inför besöksvecka

...för denna veckan, en alldeles NY sådan ;) för den känns som en nystart på någonting....våren kanske: ny månad, ny årstid, ny sommartid, nytt liv...?, bjuder på besök av föräldrarna.
Som vi har väntat.
 
 
 
 
Ja denna veckan blir inte att leka med, det känner jag redan nu. Stressen och förväntan ligger och pyr i maggropen och skickar ångest, eller är det nervösa fjärilar eller förväntan? upp genom bröstet hela tiden.
 
Måndag: Måsta packa upp och MÅSTE veckohandla. Ekar tomt i skåp och lådor efter en vecka borta. - TVÄTTA!
Tisdag: Svenskakurs för Guldklimpen + föräldramöte och kvartsamtal (samtidigt som kursen = kloning). - TVÄTTA!
Onsdag: VET att det var någonting som jag var TVUNGEN att komma ihåg men jag har glömt vad det var ;) - TVÄTTA!
Torsdag: Besök kommer och ska hälsas på. - TVÄTTA!
Fredag: Bullbak, packning, handling och färd mot sommrstuga. - Vika och lägga in all tvättad tvätt.
Lördag: FÖDELSEDAGSKALAS för vår 6-åring i sommarstugan.
Söndag: Städ & ihopplock.
 
 
Jag tar väl och klämmer till med en måndagslista så här i måndagstider:
 
- att vi varit en hel vecka i sommarstugan och, även om vi inte varit sams, legat på latsidan eller inte haft ingenting att göra, så har det varit skönt att komma bort och leva sommar- och uteplats-liv.
Uteplats eller trädgård ger MERVÄRDE helt enkelt.
Så ÄR det ;)
 
(helgen på instagram - yohannailaspalmas)
 
- att vi firat påsk och jag, ÄVEN om det inte blev något påskpyssel av det som jag planerat att göra nu i TVÅ år; dvs påskägg i pappier macher, så är jag nöjd med det som jag lyckades åstadkomma i påsk-pynts-tradtion-mat-manér.
 
 
- att jag var med mina vita ben på stranden för första gången detta år, och ÖVERLEVDE ;) Dock blev de vita benen inte mindre vita av DET besöket men känslan var härlig att ha det FÖRSTA besöket överstökat. Nu blev det inte fler besök för oss där, annars hade säkert magnesyl-intrycket kunnats mattas av ganska så omgående. Men det tar ett par besök i solen ;)....för mig.
 
 
- att mina föräldrar är på väg hit ner för en två veckor lång semester. Det kommer att gå i ett ögonblick, jag vet. Men det ska bli roligt att träffa dem under det ögonblicket.
 
- att påsken är över och att man nu officiellt (enligt min personliga klädstylist >>> får gå barbent ;)
 
- att jag var på loppis i lördags och fick med mig en hel påse kläder och leksaker för 20 euro. DET kan man kalla för FYND. Så fick Lillskatten två påsar med ärvda kläder av en väninna. Så nu kan vi inte skylla på att vi inte har något att sätta på oss. Jo det KAN vi ju. Men det låter inte särskillt trovärdigt ;)
 
Så GICK jag hem från loppisen. I och för sig bara 5 kilometer, drygt. Men i stekande sol och med en tung påse kläder så tog det sin rediga timme och jag är mäkta stolt över det.
 
 
Nu har vi plockat undan påsken här och jag har tagit fram våren. Visserligen bara i form av Ikeas plast-ranuklar, för här finns inga riktiga. Men det gav ett lyft åt hemmet.
Nu ska jag bara ge mig på alla påsar och väskor från påsklovsfirandet i sommarstugan också.
Det kan ju vara bra att få dessa uppackade innan det är dags att packa igen på fredag ;)
 
PACKA ja!
Packa var det som jag skulle göra på onsdag och INTE får glömma bort.
Tänk att det ska vara så svårt...
Packa i, pcka upp, packa i och så upp.
Nu börjar den säsongen på året ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Packa, det är en av mina specialiteter!

Svar: Ja man blir expert på det efter ett tag. Och det förlorar lite av sin glans efter ett tag också. Inte lika roligt jämt ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-01 @ 23:54:13
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0