Skrivet den: 2013-04-09 Klockan: 23:16:58

Här hade vi födelsedagskals i lördags

...för Alexander, alias Guldklimpen som fyllde hela SEX år för några veckor sedan >>> & >>>.
 
Det blev ett HEJDUNDRADE kalas med ca 40 pers. 20 vuxna och 20 barn som samlades i sommarstugan i södra delen och åt och drack så det stog härliga till.
Den som åkte därifrån missnöjd kan inte vara riktigt riktig i skallen för det blev SÅ lyckat som det någonsin kunnat bli och jag är så stolt över mig själv.
 
 
 
 
 
 
Jag är en jäkel på att anordna kalas och anordnar jag just kalas så är det inte nått litet kafferep som fixas till.
Nej är det fest så är det.
Visserligen kan jag inte njuta något speciellt under själva festen, och det är en jätteplanering och organisering som ligger bakom, och visserligen blir jag sliten och helt slutkörd efter åt, men det känns så härligt upplyftande att göra något som jag är riktigt bra på och det känns så himla GOTT att göra något som detta för ungarna, för då känner jag mig som en riktig supermamma ;)
 
 
 
 Egentligen det VIKTIGASTE bakom ett lyckat kalas: ett par hantlangare bakom dig som du litar på och som inte har problem med att bli hunsade med.
DET hade jag: mina föräldrar och så Älsklingen.
Guld värt!
De fick skära och laga, fixa och gå iväg och köpa när det fattades. Plus att en del av den var ovärdelig barnvakt när det behövdes ;)
 
 
 
 
 
Först blev alla nerkörda till pollområdet för att chilla lite, så gott det nu går med ungar. Men i alla fall...
Medans jag försökte komma i ordning uppe i bungalowen.
För NATURLIGTVIS var inte allt klart....det är ju mig vi snackar om ;)
 
Men det gick ingen nöd på dem inte.
 
 
 
 
 
Så kom alla upp igen när solen gick i moln och det blev lite kyligt.
Hungriga som vargar och jag hann inte ens få något kort på buffen innan den var renrakad.
Som en gräshoppe-svärm...;)
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen blev det tårta, med sång på ALLA språk, paketöppning och godissvulleri.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och jag fick vara med på typ det ENDA kortet från hela kalaset...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vipps så var klockan sent, alla skulle åka hem så vi fick skynda oss på med varmkorven som man ju MÅSTE ha på barnkalas ;)
Så åkte alla utom mor- och far-föräldrar. Vi satte oss ner med en varmkorv och en drink och så PUSTADE vi ut ;) 
 
Jag har funderat mycket på att spara alla dess planeringslistor, organiseringar och to-do-listor samt börja göra utvärderingar efter tillställningarna, så att inte allt jobb går förlorat.
För visst var inte allt perfekt.
Visst kunde vi lära oss ett och annat.
Och VISST vore det bra att kunna ta fram detta och redan vara en bit på väg NÄSTA gång det blir dags att ställa till med kalas.
 
Men tills dess så säjer jag som min väninna U, som är en jäkel på att fixa lekar till barnkalasen, att efter varje födelsedagskalas så drar hon en djup suck och tänker att nu är det över för i år. Nu är det ett HELT år kvar tills nästa gång ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åhhh, ser ju supermysigt ut på bilderna !!! Jag älskar ju också att vara fest-fixare, så där har vi något gemensamt. :)
kramen

Svar: Ja visst är det kul. Men JOBBIGT ;) Helt slut fortfarande ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-09 @ 23:29:08
URL: http://jennysviktigaliv.blogg.se
Postat av: Emelie

Låter som ett superkalas och Guldklimpen är med all säkerhet nöjd!
Kram

Svar: Ja det får han benne mig vara ;) Så som jag slet ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-09 @ 23:45:42
URL: http://undermyumbrella.se
Postat av: Ruth i Virginia

Önskar du varit här och fixat MIN födelsedag.
Hur otroligt det än låter (för mej iaf), så är den kalla verkligheten den, att idag, den 9 april, har jag bara 15 år kvar till 100-
Men jag fick ett nytt körkort som gäller till 2023!
Framtiden är ljus. :)

Ditt party såg ut som en verkig "hit".
Beundrar alla som kan organisera som du kan.
Själv är jag bra på "spur of the moment" händelser; typ Kajsa Varg. Långtidsplanering gör mej lite nervös.

Sommaren kom helt plötsligt igår. 27C! Alla träd slog ut i blom på EN dag.

Svar: Då kommer det många och hkärtliga GRATTISAR härifrån. Härligt att körkortet räcker så långt. Då slipper du oroa dig för det i alla fall ;) Mitt har gått ut och jag oroar mig något fruktansvärt för det ;) Många grattisar igen och hoppas att du hade en värdig födelsedag.
Yohanna i Las Palmas

2013-04-10 @ 05:35:18
Postat av: trollet

Men "fy" så härligt!! Drömkalas=)) Nu får du vila en stund...

Svar: Ja nu pustar jag ut. Nu har jag varit duktig ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-10 @ 11:34:12
URL: http://lchftrollet.blogg.se
Postat av: Fenixmona

Vilket fantastiskt fint kalas! Toppen både för barn o vuxna. Bra fixat när alla trivs!
Nu har jag gjort något som jag aldrig gjort förr, jag har bokat in två sommarveckor i juni på Gran Canaria. Så nu undrar jag hur brukar vädret vara i juli-augusti? Jättesnällt om du berättar för mig! :)

Svar: I juli augusti är vädret som bäst här. Ni kommer att få det kanon, sol och kanske värmebölja. Ibland blir det upp till 40 grader så se till att ha nära till stranden ;) Under grancanaria-frågor och svar finns en liknande fråga som du kan läsa om om du vill veta mer. Annars är det bara att fråga på ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-10 @ 13:09:02
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Postat av: Fenixmona

Tack snälla Yohanna! Nu känns de ändå som vi gjort helt rätt att åka ner två veckor i juli-augusti. Jag ser fram emot dagar med härliga fisketurer! Kramiz

Svar: Det är klart att ni gjorde rätt. Ni kommer att få det HÄRLIGT.
Yohanna i Las Palmas

2013-04-11 @ 04:47:12
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Åh så mycket fina bilder från kalaset :) Det såg riktigt mysigt ut.
Och så snygg kjol du har - en sån skulle jag vilja hitta till i sommar :) då jag säkert kan ha en ;) Kram

Svar: Det är egentligen en solklänning, men tuttarna ville inte stanna kvar i uringningen och jag tröttnade på att stoppa in den hela tiden, så jag tog på mig en t-shirt utanpå ;) Så kan det går ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-11 @ 22:34:12
URL: http://www.madredetres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0