Skrivet den: 2013-04-23 Klockan: 00:08:29

Fredagsvägning efter "fusk"semester

...för visst var det fredagsvägning i fredags.
Precis som ALLA fredagar de senaste.......hmmm två åren. Eller snarare SEX. Eller varför inte dra till med HELA MITT LIV ;)
 
Men jag är vid gott mod.
Det var bara det att det körde ihop sig lite i helgen med LITE för mycket att göra. Och så skulle det vilas upps sig ovan på det också. Bloggrutinerna kom lite i kläm där skulle man lugnt kunna säja.
Men vägning blev det.
Och dokumentation av detta också.
 
 
FREDAGSVÄGNING
+ 200 gram
Efter två veckors föräldrabesök med tillhörande njutningar och rutin-missningar så har jag alltså klämt till med bara 200 gram plus.
DET är inte illa pinkat.
Och om man sedan lägger till att vägningen skedde efter en pasta-kväll och med mens-ankomst dagen efter så tycker jag nästan att jag borde få guldstjärna för detta.
 
Det är ju nästan som att ha gått NER i vikt...
 
UTVÄRDERING
Förra helgens morgonrunder var bara att glömma, vi var på språng redan tidigt på mornarna för att åka på aktiviteter.
Denna helgens morgonrundor kan vi stryka också, jag gick INTE ut, ingen av dagarna. Jag var FÖR trött och hade ont i kroppen.
SÅ, inga morgonrundor på helgerna.
Vardagarnas morgonrundor har jag klarat av, förutom torsdagens då, då vi var på skolutflykt. Men med tanke på hur mycket jag slet och släpade den dagen och sprang efter ungar så borde den räknas som en si-så-där 100 morgonrundor ;)
 
Maten då?
Ja förra fredagen så var det lunch hos svärmor och så räkafton på kvällen med både vitlöksbröd och hela tjottarongen.
Lördagen var vi på språng och åt frukost som picnic och lunch på restaurang.
Söndagen var det grillning HELA dagen.
Måndagen var det storshopping med MacceD och fin-fika ;)
Tisdagen var väl den ENDA dagen som var normal, för då var föräldrarna hemma och solade och badade och vi körde "vanlig" dag här.
Onsdagen var stora avskedsdagen och jag lagade fest-luch här med ungarnas favorit Pasta Carbonara i sånna mångder att det räckte i en vecka efteråt.
Torsdagen var det utflykt med skolan och picnicmat hela dagen. När vi sedan kom hem var vi så trötta att vi åt upp restan av matsäcken i badkaret och till middag blev det Carbonara-rester. Vem orkade laga mat liksom?
Fredag var det svärmorslunch igen och mer Carbonara-rester på kvällen. Plus bullbak som dock INTE resulterade i bullfrossa pga av trötthet.
Lördag var det pool-födelsedags-kalas med grillning och tårta.
Och söndagen var det bara slapp som gällde med svärmorsrester och frys-pizza på kvällen.
 
Ingen bra matvecka alls.
 
Idag gjorde jag en balja blomkålssoppa som ska ätas denna veckan på kvällarna för att rensa ur lite och försöka komma på banan igen.
På fredag så blir det en "riktig" fredagsvägning och DÅ får jag resultatet efter pasta- och mens-vecka.
Ett mer sanningsenligt resultat.
 
 
(veckans "operation fettsanering" på instagram - yohannailaspalmas)
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - På vardagarna.
Mat - Nej för bövelen ;)
Plankan åt 2 håll + rygglyft - CHECK!
+ en massa fika ;)
Och 1,2 kilo kvar till målet.
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: jenfan75

Ja här kämpas det också.. Mina gossar skall iväg och tävla i taekwondo denna helg och ligger nu över sin viktgräns. Så denna vecka äter vi lagom . Jag sympatiserar med dom för att se hur mycket jag kan gå ner i vikt och funkar det så fortsätter jag.

Svar: Lagom är bra ;) Har varit inne på din blogg men man får inte kommentera där. Bara så att du vet. Jag snokar hos dig ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-23 @ 07:07:16
URL: http://www.jenfan75.blogspot.com
Postat av: Caroline

Men va duktig du är med vägning och plankan!
Ibland får jag för mig att jag ska göra plankan varje dag, vet inte senast jag gjorde den nu ;)

Svar: Kommer man bara igång så är den JÄKLIGT effektiv. Men det tog låååååång tid innan jag fick tummen ur också ;)
Yohanna i Las Palmas

2013-04-23 @ 20:54:29
URL: http://barbaskon.blogspot.se
Postat av: Ruth i Virginia

Guldstjärna utdelas härmed till Yohanna!
Well done! Du kan väl höra beundran i min röst?
Jag blir alldeles uttröttad, när jag läser om allt du gjorde förra veckan.
Hoppas du kan trappa ner tempot en bit.

Svar: Tackar för guldstjärna ;) Ja nu tar vi det MYCKET lugnare ett tag här.
Yohanna i Las Palmas

2013-04-23 @ 21:25:25
Postat av: Mor o Far

Det var som tusan bara 200 gram.Kramis

Svar: Ja fast det var ju bara DENNA veckan. Totalt blev det ju 400 gram :D
Yohanna i Las Palmas

2013-04-23 @ 21:33:07
Postat av: Ruth i Virginia

400 gram är ju bara 0,4 kg.
No big deal ju!

Svar: Inte alls ju ;) Tänkte jag också.
Yohanna i Las Palmas

2013-04-24 @ 00:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0