Skrivet den: 2012-09-21 Klockan: 00:02:13

Här blir det konkurrens i härligheten

Torsdagen har gått.
Helt otroligt.
Jag kommer ihåg när halva måndagen hade gått och jag satt och skrev på facebook att snart var det fredag igen och sen *poff* inget mer förrens nu: FREDAG.
Skrämmande.
 
Dagen gick bra. Nästan allt blev gjort som skulle göras.
- Skollämning
- Morgonrunda
- Inlämning av Irmas bajsprover. Nu när hon är bättre i magen. Och provsvaren tar sig en vecka till på att komma. Så det var ju tur att det inte var något allvarligt detta (peppar peppar). För då vete 70-singen hur det hade gått
- Dusch
- Frukost
- Till vårdcentralen igen på 2-årskontroll och allmän pappersexersis
- Skolhämtning
- Bebissövning
- Bloggskrivning
- Lunchfixning
- Allmänt luncherande i olika omgångar
- Veckohandling med ungarna och upphämtning av Älsklingen
- Dagliga läggningsrutinen av ungar med bad, middag, tandborstning och god natt. Kryddat med "lite" 2-årstrots  för att göra det hela lugnt och trevligt.
 
Det enda som glömdes var att ringa väninnan C och gratta på födelsedagen samt ringa om sovrumslampan som skulle ha kommit in i lager idag.
Kanske de viktigast sakerna som inte blev gjorda.
 
 
 
 
Annars så ska det visst åkas till sommarstugan i helgen. Det ska visst mina svärföräldrar göra också. Samt ett stycket faster till Älsklingen.
Det kommer bli huset fullt och ett jäkla kackalorum.
 
Förstår ni hur det kommer att bli?
Det är ju VÅRAN sommarstuga nu.
Vi har varit där själva hela sommaren och boat in oss, gjort våra rutiner och känt oss som kungar i vår egna borg.
Och nu kommer det inkräktare som vi måste samsas med ;)
 
Gud hjälpe mina nerver...
 
Nej men visst, det är inte våran sommarstuga, vi kan inte bestämma något över den, vi får vara glada och tacksamma över att vi har den lyxen att kunna få åka dit när vi vill.
Och visst är det kul att svärisarna kommer dit. Om inte annat skönt. För svärmor släpper inte in någon i hennes kök. Varken för att diska eller laga mat. Och skulle man komma in där är det ingen idé för svärfar äter inte "konstigt" lagad mat ;)
Och min svärmor är ju den snällaste person som man kan tänka, det har jag ju berättat. >>>
 
Men kan ni förså den där känslan när någon vill hjälpa till så mycket HELA tiden att det inte bli någon hjälp utan bara till besvär?
Och när någon ska lägga sig i redan fungerande rutiner och vanor, bara för att avlasta?
Och det enda man får är en jädrans massa dåligt samvete för att man inte är tacksam över det ;)
 
Gud hjälpe mina nerver i helgen ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Meekatt

Gode Gud!? Hoppas hoppas Geishan kommer fram imorgon så du har den åtminstone! ;)

Inte ett dugg avundsjuk på dig i helgen. JAG ska vara barnfri och fira bröllopsdag! ;)

Svar: Vasa? Barnfri? Vad är det? Då blir det jag som kommer att vara avis på dig. Jag har en känsla av att jag kommer att komma tillbaka på måndag med ett helsikes humör och att vi kommer att vara osamt hela familjen. Jippey vad jag längtar ;) Föresten, vad gör du uppe vid denna sena timme. Gå och lägg dig!
Yohanna i Las Palmas

2012-09-21 @ 00:10:35
URL: http://www.meekatt.com
Postat av: Gardenhouse

Haha det låter som en toppen helg med full service och mycket umgänge ;)
Så kul att se er sommarstuga! Inta direkt som de här hemma....
Mer som mammas, då hon hade en på Teneriffa :)
Ska börja med bättre framförhållning ang reallife!
Kram Sussi

Svar: Fullservice är bara förnamnet av vad det kommer att bli har jag på känn ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-21 @ 05:29:23
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: Charoline

hur mkt man än tycker om dom kan de vara svårt att vara så tätt inpå varandra ^^,

men det ser väldigt mysigt ut =)

Svar: Kan vara VÄÄÄÄÄÄÄÄldigt påfrestande även om det är välmenande. Jag är orolig ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-21 @ 08:02:39
URL: http://trustmedarling.blogg.se
Postat av: AnneliH

Det låter helt underbart att få åka ner till syd, samtidigt som jag kan förstå vad du menar. Jag har haft en sådan "gullig" svärmor en gång i tiden. Ha..ha..jag kan riktigt höra "kacklet". Det måste vara härligt att ha den gemenskapen. En härlig fredag till Er!

Svar: Kan vara en bra id´e att skaffa öronproppar till i helgen.....åt HELA familjen. Det är inga tysta blyga små Jantelagare vi talar om här ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-21 @ 09:19:59
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Justlikeacat

Oj vad du har hunnit med!
Det är ju himla uttröttande när man har en miljon saker att göra. Försök att tänk att du har förtjänat att ta lugnt när svärmor kommer. För det har du ju!

Trevlig helg!

Svar: Ja jag tror banne mig att jag ska tänka så nu i helgen. Jag har BANNE mig förtjänat det. Så har jag ju jobbat (min egna anställning åt mig själv) en HEL timme denna veckan också. Jag är slut ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-09-21 @ 14:00:36
URL: http://blogg.amelia.se/justlikeacat/
Postat av: Mor & Far

Ha det bra i helgen, jag är inte avis. KRAM <3

2012-09-21 @ 18:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0