Skrivet den: 2012-10-26 Klockan: 13:34:10

Fredagsvägning efter millivecka 1

...REDAN! Jag sa ju att det skulle bli fredag igen i ett naffs ;)
 
Idag väntar lunch hos svärmor och åkande till sommarstugan....som alltid. Sista helgen i oktober. Nästa vecka är det november och då ska vi väl ha NÅGRA hemmahelger och försöka få ordning lite här hemma, innan det blir dags att packa väskorna och dra till Sverige.
 
Ett Sverige som fick SNÖ igår, på en massa ställen, kunde jag läsa på Facebook. Hur i hela friden skulle jag klara mig utan fejjan? Jag skulle ju vara totalt obildad och helt felinformerad om världssituationen ;)
 
I förrgår lärde jag mig till exempel vad Gandnam Style är, som JAG tycker låter som nån indisk maträtt eller så. Det var faktiskt på nyheterna jag lärde mig vad det VERKLIGEN var. Men jag fick höra om det först på fejjan och öppnade öronen lite extra när det kom upp på nyheterna sen.
Tänk så OTROLIGT fel jag hade.
Och vad mycket jag lär mig ;)
 
Men snön, den får ni spara på tills vi kommer i början av december. Ni kan ju inte hålla på och gluffsa i den NU. När vi kommer MÅSTE jag ju få visa skitungarna vad SNÖ är, och KYLA. Då går det inte att komma med något noveberrusk inte.
Nej, snö måste vi ha!
 
 
 
 
Men vägningen alltså....
 
FREDAGSVÄGNING
-0,5 kg.
Hepp!
Jag är nöjd.
Efter 5 dagar med millifasoner så tycker jag att det är ett kalasresultat. Klarar jag mig över helgen också så tror jag att det ligger ytterligare halvkilo i belöningspotten.
Ett halvt kilo i veckan och jag är i mål innan vi åker hem till mammas sockerkaka och den lokala familjepizzan.
 
UTVÄRDERING
Det har varit SKITENKELT. Jag har faktiskt inte ens funderat på att trilla dit nån endaste gång under veckan och heller inte gjort det. Förutom igår då, då jag provade en bit ost som svärmor köpt åt oss.
Men det kallar jag inte ens för att trilla dit. Det var bara en bit och jag var överens med mig själv om det. Då är det mer av en affärsuppgörelse ;)
 
Jag tror att det gått så enkelt för att jag vet att detta bara skulle vara en vecka, eller mer om jag känner att det går bra. Maximalt tills vi åker till Sverige om FYRA veckor.
DET är ju ingen evighet.
DET kan jag stå ut med.
 
Nu gäller det bara att klara av helgen i samma anda. För det är det som är mitt problem, att jag har låtit mig själv att flippa ur under helgen. Först så var det bara på lördagar. Sedan så blev det lördagar OCH söndagar. Och nu på sistonde har jag även märkt att det under fredagskvällarna har börjats att lossas på diciplinerna.
Och helgdagarna.
Och semestern.
Och så svärmorsluncherna som börjat igen.
Det hela blir lite FÖR mycket. Det fattar ju till och med jag.
 
Så nu, svärmorslunch (som jag inte kan göra ett skit åt), kontrollera mig i kväll när vi kommer fram till sommarstugan och får helgkänslor, tillåta mig njuta på lördagen UTAN att flippa ur och kapa godis och kakor på söndagen.
Så börjar veckan om och vipps så är jag i hamn.
Jag tror att jag har det hela som i en liten ask.
 
Som vanligt går det säkert inte som jag tror. Men det känns skönt att ha en plan.
Nu ska jag banne mig ta mig i mål.
Nu är det krig.
Ja INTE mot de två futtiga kilona som är kvar utan mot mig själv som ropat hej för TIDIGT och slappnat av. Så gör man inga stordåd ;)
 
 
 
 
Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check!
Mat - Check!
Och 1,6 kilo kvar till målet.
Hur har det gått för er?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Nu kikar jag in hos dig med :)
Vad härligt att bo utomlands!
Det är faktiskt min dröm.
Sverige är inget att sakna.., kallt och mörkt för det mesta.
Trevlig helg/
Jenny

Svar: Men Sverige om vâren och sommaren är det bästa, det finns det INGET som gâr upp emot.
Yohanna i Las Palmas

2012-10-26 @ 13:42:48
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/mydesteny/
Postat av: SiA

Heja dig! Själv sitter jag och nöter i soffan med en stor och löjligt god morotskaka.

Ha det bra i värmen!
/Wiveca

Svar: Mumma med kaka ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-26 @ 14:00:24
URL: http://sleeplessinashyred.blogspot.se
Postat av: SiA

Heja dig! Själv sitter jag och nöter i soffan med en stor och löjligt god morotskaka.

Ha det bra i värmen!
/Wiveca

Svar: ÂÂÂâââhhhhhh! Kaka ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-26 @ 14:00:24
URL: http://sleeplessinashyred.blogspot.se
Postat av: AnneliH

Ha..ha..ja, det låter ju mer som en matträtt faktiskt! Själv är jag glad att snön inte ligger kvar utan att det mer var som ett skrämselskott att nu är KungBore på G. Den här perioden är inget för mig, men lite exotiskt för dina familjemedlemmar som inte vanligtvis brukar pulsa i snö. Du kanske behöver de där kilot så du inte fryser när du kommer hit :) Själv har jag sagt upp bekantskapen med vågen för ett tag och tänker ta lite ost och vin i kväll, för att jäklas lite :) En trevlig fredag till Er!

Svar: Ja nu är vi uppdaterade bägge tvâ. Sâg att du hittat videon ocksâ pâ fejjan ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-26 @ 15:10:11
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Anna

Bra jobbat tjejen!

Snön ja! Usch och fy säger jag bara! Minusgrader och ishalka i morse! Inte det jag gillar bäst direkt! Men,men det är väl bara att gilla läget och plocka varm varma läder och skor!

Önskar dig en mysig helg!

Kram

Svar: Ja snö är inte sâ roligt när man mâste stâ ut med det i en EVIGHET. Tvâ veckor för oss i december tror jag blir tillräckligt ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-26 @ 16:10:59
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Wildrose

Grattis till resultatet!

Nej här är det bara depp! Inga pengar denna månad :(

Svar: Âh, inga pengar. Jag HATAR det. Det borde inte finnas nâgra pengar ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-26 @ 16:14:15
URL: http://wildrose.blogg.se/
Postat av: Petra

Hahaha Ja Facebook kan vara bra till mycket. Grattis och lycka till med resultat och mål. Kul att du kommenterade i min blogg för nu hittade jag ju din :)

Svar: Hur skulle vi överleva utan fejjan ;) ? Ja nu har vi hittat till varandra. Bra att bloggar finns ocksâ ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-26 @ 18:00:02
URL: http://www.moderpetra.blogspot.com
Postat av: Freja

Duktiga du! Jag har varit på konferens i veckan, så jag vågar inte väga mig...

Svar: Uff jag sânt är hemskt konferens, med fika och buffe och fika och buffe ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-10-26 @ 21:20:21
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0