Skrivet den: 2012-10-11 Klockan: 00:50:27

Dagens smallunch: Senapsbiffar & klyftisar

 
 
Alltså, jag lagar mat VARENDA dag, nästan. Men har inte haft tid att lägga upp recepten här.
Jättesynd!
För jag har kommit över några riktiga pärlor. Sånna ska man ta vara på.
 
Vi får se om jag lyckas skriva ikapp.
 
 
 
Idag SENAPSBIFFAR med klyftpotatis
 
Blanda ½ kilo nötfärs med ½-1 dl dijonsenap, the more the better ;)
salt
peppar
platta ut till ca 10 små biffar
 
Skala och klyfta potatis, lägg på bakplåtspapper
Blanda med 4 tsk olivolja och salt
In i ugnen 220 grader i 40 minuter.
 
När halva tiden gått i ugnen rör du runt bland potatisen och lägger in biffarna ovanpå.
20 minuter till och vipps är det klart.
 
Allt i ugnen, som klarar sig själv, är PERFEKT. Då kan man göra andra saker under tiden ;)
Denna får 4 av fem ****, just för att det är så enkelt att göra, smakar neutralt för alla och mättar bra.
Jag serverade med en grönsallad med melon i.
Pricken över i:et och alla smackade och åt så det stog härliga till.
 
/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0