Skrivet den: 2012-11-10 Klockan: 01:05:00

Här är tävlingsresultatet

Det är fredag och klockan är 22:39 (kanarisk tid). Jag antar att det inte kommer att komma in mer "lagliga" röstningar innan klockan ÂTTA ikväll.
Jag fâr alltsâ härmed förklara tävlingen a´la Oscarsgalan för avslutad.
Rösträkningen kan börja: 1,2 ,3 ,4...
 
Under tiden kan jag visa upp vad jag hittade i snabbköpet under veckohandlingen:
 
 
 
 
 
Kalas-härliga julgranskulor i metall som när man öppnar hittat chokladpengar, i vit och ljus choklad (vad annars om det är chokladpengar), i.
För det otroliga priset av EN euro.
Eller är jag lurad igen och EN euro inte är sâ billigt? Det är nämligen sâ att jag, sedan jag flyttat hit, har fâtt en liten skev bild av penningars värde. Och det pâ grund av bytet av valuta. Allt känns sâ jäkla billigt här för att man använder sâ SMÂ siffror i priserna.
Hänger ni med?
 
Chokladfylld julgranskula 1 euro och jag känner EN krona ;) (cirkus 10 kronor egentligen).
En öl 22 cent och jag hör 22 ÖRE (cirkus 2 KRONOR egentligen).
En meny pâ MacceD 6 euro och min hjärna fattar 6 kronor, vilket ju inte är fallet.
 
Jag tycker ändâ att en chokladfylld, fint mâlad, metall-julgrans-kula för en euro är ett ganska bra fynd. Och jag har köpt mig ett gäng nu. Kanske stoppar jag i nân tillsammans med madonnahänget i vinstpaketen till tävlingen. Vars röstning nu är avslutad.
 
 
 
 
Över till röstningen.
 
Sju hela röster kom in.
Fattar ni?
SJU!
Det är ju sâ att man gâr ât. Jag kan VERKLIGEN fixa tävlingar ;)
 
I alla fall. Tillsammans med nomineringarna, som jag räknar som röster ocksâ helt krasst, jag antar att man röstar pâ den som man har nominerat ;)
Sâ blev ställningen:
 
Blogg som fâr mig att skratta
1. Monas Universum (Nominerad av Katja)(Röst av Anna, Katja, Jenny) = 4
2. Yohanna i Las Palmas (Nominerad av Âsa och AnnaS)(Röst av Katja) = 3
3. Caroline (Nominerad av Âsa) = 1
4. Ama de Casa (Nominerad av AnneliH) = 1
 
Blogg jag läser för att bli berörd.
1. Tillsammans är vi starka (Nominerad av Anna) = 1
 
Blogg jag läser för att känna igen mig.
1. Stoffisen (Nominerad av Âsa) = 1
2. Yohanna i Las Palmas (Nominerad av AnneliH och Anna)(Röst av Katja) = 3
3. Sleepless in Ashyred (Nominerad av Wiveka) = 1
 
Blogg jag läser på grund av ett intresse.
1. Marie Plosjö (Nominerad av Stefan) = 1
2. Diamentica (Nominerad av AnnaS) = 1
3. Jennie (Nominerad av Klara)(Röst av Veronica, Klara) = 3
 
Blogg som fâr mig att mâ bra:
1. Stoffisen (Nominerad av Marlene) = 1
2. Geddfish (Nominerad av Marlene)(Röst av Marlene) = 2
3. JonnaJinton (Nominerad av Christine) = 1
 
Sâ fâr jag fram att de som röstat pâ de vinnande bidragen i varje kategori är:
Och drar jag tvâ namn ur hatten sâ blev det:
 
Grattis!
Maila mig era adresser sâ kommer det straxt nâgot fint pâ posten ;)
 
Nu ska jag gâ och knoppa för jag kan slâ mig i backen pâ att skitungarna kommer att vakna tidigt i morgon. Det är ju LÖRDAG ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Gattis till Katja och Jenny!! :)

Svar: Hipp hipp hurra ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-11-10 @ 10:17:10
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Jenny

Whoooo vad glad jag blev. Har aldrig lyckats vinna pa nagon blogg tidigare. Blev nastan barnligt glad nu. Tack. :)

Mejl kommer strax.

Svar: BRA! Att du blev så glad. Mail inväntas.
Yohanna i Las Palmas

2012-11-10 @ 18:15:34
URL: http://www.lifeinuk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0