Skrivet den: 2012-03-28 Klockan: 13:51:45

Semlor på väg hit

I dag är jag bättre!
Tack för alla krya-på-mig-hälsningar.
Gick till doktorn igår och fick utskrivet penicillin injekterat rakt i skinkan. I fyra dagar på raken.
Det var ordentliga doningar det för bara några timmar senare så började jag känna mig lite bättre och idag känner jag min nästan bra. Lite stel i halsen och något darrig i benen, men fullt kapabel att äta och dricka igen.

Vilken tur!
Mina föräldrar är nämligen på väg hit med semlor som de köpt för svindyra pengar nere i San Augustin.
Semlorna var egentligen på väg hit igår, men när vädret var dåligt där nere och alla turister ville upp till Las Palmas och shoppa, ja då blev bussarna fulla så föräldrarna kom inte med någon på morgonen. Så de tappade tålamodet på att sitta och vänta på överfulla bussar som bara körde förbi och gick hem och fikade semlor istället.

Och naturligtvis stog semlorna kvar där nere då när de skulle försöka med bussen igen.
Fast lika bra var väl det eftersom jag igår bara ville ligga i sängen och tycka synd om mig själv och min onda hals.
Idag är jag som sagt bättre och KAN äta semlor.

Så nu väntar jag otåligt på att de ska komma. Men tiden går och det var visst dåligt väder där nere i dag också. Sist jag fick ett samtal från dem så hade två bussar passerat fulla med turister upp till Las Palmas. San Augustin ligger ju nästan sist på turist-orterna när man ska upp mot Las Palmas, så alla har ju redan hoppat på bussen och fyllt den när den kommer till mina föräldrar.

Vi får se. Det börjar bli dags för att gå och hämta Guldklimpen i skolan och sen så ska det lagas världsgod fisksoppa >>> att bjuda på.

Ha en bra onsdag och glöm inte bort att fantisera om vem som skulle spela dig i filmen om ditt liv >>>.

/Y

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Hoppas att dunder penicilinet hjälper dig nu då. Tråkigt med överfulla bussar. Finns det inget boende för dina föräldrar i närheten där ni bor? Så det blir lättare när ni ska ses...

Fortsätt krya på dig nu!

Kram kram

2012-03-28 @ 14:34:47
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Viola

Det var rediga doningar du fick - du blir snart helt frisk. Ja, semlor är gott och det är lätt att baka dem själv. Grädde har ni väl och mandelmassan är bara socker och mandel.

Vid det här laget har du kanske fått dina semlor.

Tråkigt för alla turister att det regnar, man vill ju ha sol.

Ha det bra.

Kram

2012-03-28 @ 19:01:55
URL: http://polargrevinnan.blogspot.com
Postat av: Spanienfrugan

Lycko dig att få semla! Fast det är du värd när du varit sjuk :)

2012-03-28 @ 22:23:41
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Bertil

Kommer att tänka på min jobbekompis som var i Puerto Rico för ett par år sedan. På vägen ner så fick han ont i öronen. Han gick till doktorn och fick reda på att han hade öroninflammation. Ner med byxorna och en spruta i ”häcken” och kom igen i morgon för en ny omgång. Ha sa som du, det var starka grejor, kände mig redan bättre på väg till hotellet.

2012-03-30 @ 19:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0