Skrivet den: 2012-03-20 Klockan: 15:01:02

Parfymleverans och mer musik

Jag verkar ha hamnat mitt i en babyboom. Överallt runt-i-kring-mig så bara ploppar det ut bebisar. Jag kanske att de nyförlösta mammorna inte riktigt håller med om just ordet ploppar utan föredrar ett lite annorlundare ord.
Det tar ju lite tid innan man kan sammanstråla inför just det ordet "plopp" ;)
Kanske om si så där 10-15 år.
Tiden läker ju alla sår, glömskans slöja och allt sånt där.

Hur som helst, inte mindre än tre bebisar har anlänt i min bekantskapskrests och en av dem är Jenny i Wales som vi skickar en massa grattis till.
Jenny som var så himla snäll att hon skickade sin parfym som hon inte var så nöjd med från denna real life >>>, hem till mig så att jag nu kan få lukta som en riktig Calvin K.
Tackar tackar.

Solen skiner i Las Palmas men i morse när vi gick till skolan så var det svinkallt och mörkt på himmlen. Gårdagens biltvätt blev ju framflyttad tills idag på grund av mörk himmel igår. Men i morse så såg det inte ut som att detta skulle vara en bättre dag att tvätta den på. Men nu har det bytts alltså.
Det kan ju i och för sig byta tillbaka fortare än kvickt.
Det vet man ju hur det är med bil- eller fönstertvätt. Finns inget säkrare sätt att få det att regna.



Liws musikutmaning ja, här kommer den:

Dag 21: Bästa sångerskan.
Celine Dion.
Ja jag tycker faktiskt att hon är den bästa sångerskan ever. Hon kan sjunga ALLT och har en helt fantastiskt röst.
Jag tycker om henne för att hon är inte så jäkla snygg hela tiden och ska vara så perfekt som många andra artister. Hon verkar vara lite "vanlig" också.
Därmed inte sagt att jag tycker om hur hon beter sig hela tiden. Men jag har de allra flesta skivor av henne och jag kan lugnt säja att jag är ok med det mesta som hon har sjungt in.




Dag 22: En låt du hånglar till.
Uff en låt som jag hånglar till.
Hånglar jag?
Jag vet inte ens om jag kommer ihåg vad det är för något ;)

Men det får bli en låt från förr. För nu för tiden vet jag inte om det just hånglas så mycket till MUSIK i detta hem. Irma har ju en förmåga att lukta sig till dåliga ögonblick att vakna på och ett sådant är just när det sätts på bra musik. Så vi gör det mesta just nu, UTAN musik, eller med barnmusik eller barnkanalen på ;) Alltså laga mat, bloggar och kanske lite hångel då och då ;)

Men denna, denna MÅSTE jag ha hånglat till någonstans i tiderna begynnelse.




Det får vara det för denna förmiddag. Tiden springer iväg och det är hastigt och lustigt mitt på eftermiddagen.
Vart TAR tiden vägen?

/Y

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja det där plopp hade ju varit bra. Då hade jag iaf skaffat fler barn ha ha



Mysigt med babybom



kramar

2012-03-20 @ 15:08:11
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Ja åh den låten har det nog blivit både tryckare och hångel till :D



Vad mysigt med babyboom :) Kram fina

2012-03-20 @ 15:42:57
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad bra att parfymen kom fram och hoppas du gillar den!



Man kan ju onska att de sma hade poppat ut, men det ar ju inte direkt sa. ;)



Ha en fin kvall.



Halsningar Jenny



2012-03-20 @ 20:50:06
URL: http://iwales.blogg.se/
Postat av: Freja

Hmm, jag kunde jua valt Celine jag med, hon har ju faktiskt varit med i ESC. Men jag är inte alls så förtjust i henne, så jag valde nån helt annan ;-)

2012-03-20 @ 21:06:19
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Ninja

Tack för hälsning och länken som jag ska kolla in när jag packat upp och blivit "normal" igen ;)

2012-03-20 @ 22:00:52
URL: http://nordtellus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0