Skrivet den: 2012-03-08 Klockan: 13:09:27

Nyklippt gräs, MTV och fler låtar

Jag och Irma tittar alltid på MTv när vi äter frukost. Det är mitt sätt att hålla mig uppdaterad med vad som händer i musikväden där ute. Jag lyssnar ju nästan aldrig på radio. Om jag inte sitter i bilen försåss, och den åker jag inte i SÅ ofta.

I alla fall.
På mornarna så har de Top 10 med olika teman och idag var det soundtracks. Det började med:
Everything I do från Robin Hood
fortsatte med
My heart will go on från Titanic
och mer
Hungry eyes från Dirty Dancing

Herre gud vilken feeling jag fick.
Vilka filmer, vilka låtar.
Och vad gammal jag blivit.
Detta måste ju vara för mina barn som när min mor tjatade om Greese när jag var liten.
Hå hå ja ja ;)

Innan detta, när vi var ute och gick morgonrundan, så låg det en doft över mitt kvarter. En angenäm doft och inte den vanliga av hundskit i värme, avgaser och sopor.
Nej doften av nyklippt gräs.
Man höll på att klippa gräset i alla rondeller i området.

Finns det nån härligare doft?
En doft som direkt tar mig tillbaka till Sverige, semestrar och sommarlov.
Och framför allt vår.
Så fick jag sommar- eller rättare sagt vår-feeling också.
;)

Men jag skulle ju komma fram till musikutmaningen visa alla dessa minnen. Dags att rota i minnenas arkiv och få fram några låtar från det förflutna....och nutid.

Dag 10: Världens bästa låt enligt dig när du var 10 år.
1983, lyssnade jag på musik då?
Enligt Wikipedia så hände detta i musiken just detta år. >>>

Det självklara över det mest självklara är ju att detta år , när jag var 10 så tyckte jag ju FÖRSTÅSS att Carola med Främling var den bästa låten i världen.
Det fanns inget annat då ;)
Det var det som fick mig att börja lyssna på musik.

Men idag får ni se en annan låt som kom detta år och som blev en hit i mitt liv, fast lite senare.




Och filmen, filmen.....oh




Dag 11: Låt du kan spela på valfritt instrument.
Jag kan inte spela ett endaste instrument.
Sorjligt men sant.
Jag är nog väldigt omusikalisk.

En gång i tiden så gick jag och min lillasyster på väldens tråkigaste pianolektioner och DÅ kunde jag de tre fösta takterna på denna. Mer blev det inte.
Suck!




Det blev ett riktigt minnenas inlägg idag.
trevlig förmiddag på er.

/Y

Kommentarer
Postat av: Kim - Mamma till Victor & bebis i magen

Du gissar på en punktlig bebis alltså? Det tackar jag för! :)



Förmodligen kan det ha varit första hinnan som gick och då kan det bli lite "pyspunka". Hoppas på att slippa gå över tiden, igen!

2012-03-08 @ 14:09:11
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hahha härligt ju!

Du, längtar du aldrig tillbaka till lilla sverige? Kommer ni att bo här något?

Kramar Åsa

2012-03-08 @ 15:22:55
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Alfva

Du är inte ensam du, jag kan inte heller spela något instrument. Eller ja. Typ Gubben Noak då eller nåt på piano. Tråkigt är det och ajg ångrar det såkalrt.

2012-03-08 @ 20:33:12
URL: http://alfvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0