Skrivet den: 2012-03-08 Klockan: 23:54:35

En förklaring :(

Uff!
Nu blev det tokigt här.
Jag känner att jag behöver försvara mig och det behöver jag inte. Inte här inne.
Men kanske en förklaring.

Ja, jag kom hem med en hysteriskt trött Alexander som skrek som en galning och jag gav honom en örfil för att han skulle komma till sans. Ingen misshandel. Inget han fick ont av. Men inget som jag är stolt över.

Jag har aldrig gjort det innan.
Jag tycker inte att det var rätt.
Jag vill inte bortförklara.
Och jag är inte för barnagning.

Jag tog bort texten för jag blev ledsen över kommentarerna som jag fick, att jag borde anmälas osv. Men kommentarerna står kvar.
Jag står för det och det var så det gick till.

Jag försöker alltid att berätta här på bloggen hur det är på riktigt. Att jag som förälder många gånger gör saker som jag inte tycker är bra. Saker som jag svurit på att aldrig göra.
Men jag är bara människa och jag gör fel. Och jag blir ledsen över det. Och om detta har jag talat ut om med Alexander.

Och jag jobbar ständigt på att bli en bättre mamma.

:(

/Y

Kommentarer
Postat av: Anna

Kram till dig tjejen!

2012-03-09 @ 07:00:33
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: yaiza aho

Alla föräldrar har vi gjort något som vi inte är stolta över.

i dagen samhälle är det svårare än förr att få respekt och tillit från barnen.

barnen lär sig från omvärlden att det är ok att inte lyssna på vuxna, och man får göra vad man vill för mamma och pappa får inte straffa mig ändå (tex slag, utegångsförbud osv) för tydligen så är utegångsförbud det samma som misshandel.



Min dotter får utegångsförbud när hon förtjänar det, hon kan få riktiga utbrott och slåss o skrika så det står härliga till.



en dag för ja vet inte, nån månad sen kanske.

då fick hon ett av sina utbrott, och inget man säger brukar hjälpa :( själv var jag trött och sjuk och orkade inte mer, så jag tog sonica tag i hennes hand o snärta till lite lätt på fingrarna, inte fjäderlätt, men inte nått som gör ont.

Vad ja vill komma till är att hon drogs ur sitt skrik spår och blev tyst, då kunde vi lungt o sansat prata igenom vad som hänt, varför hon fått utbrott osv.



Många är allt för duktiga idag på att gnälla och dömma folk utifrån vad dom själv tycker och tänker (oftast har dom aldrig ens varit i samma situation)



Jag har många gånger fått höra vilken dålig mamma jag är som ger min dotter utegångsförbud för att hon inte städar sitt rum, många tycker att jag skall städa min 7åriga dotters rum så att hon får leka och vara barn.

Har skickat henne i säng utan kvällsmacka, tagit bort lördagsgodis, avbokat lekträffar osv.



Saken är den att folk alltid kommer att gnälla på andra utan att tänka sig in i dennes sits eller inse att folk är olika.



Ingen tänker på hur mycket man kan såra någon genom en kommentar tyvär.



För vad det är värt så tycker jag att du är en jätte bra mamma :)



P.S. åker ju ner till Las Palmas 9/5 nått fröken vill ha ner från Sverige då kanske? .D.S.



Kram kram

2012-03-09 @ 09:59:09
URL: http://blingmorsan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Men vännen..du behöver inte bekänna färg här inne :) Jag tror alla gör saker man är mindre stolt över..eller hur?

Nätet myllrar av människor som letar fel..så skriv inte ut sånt som du mest kan få ont av ..

Stor kram på dig!

2012-03-09 @ 10:52:39
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Hyrestantanten

Jag mådde så dåligt efter att ha skrivit min kommentar i går, för det var ju inte meningen att på något sätt såra dig eller tillrättavisa. Eftersom jag själv haft många små barn och vet hur tålamodet kan brista men också hur man under många år sedan kan må dåligt över det, ville jag på något sätt förmedla det.

Kram!

2012-03-09 @ 14:49:19
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com/.
Postat av: Annelie

Kram!

2012-03-09 @ 22:50:02
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: AnneliH

...jag måste missat det inlägget.

Jag tror inte du behöver förklara dig så mycket. Vi är ju som sagt bara människor. Ibland faller inte alla saker på plats.

Todo ira bien.

Kramar!

2012-03-09 @ 23:27:53
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0