Skrivet den: 2012-03-20 Klockan: 22:50:11

Citron- vitlöks- och dragonfisk



Ibland så får jag en känsla på en gång när jag ska laga en rätt, att denna kommer inte att bli bra.
Då ändrar jag på en gång.
Inte alltid blir det så nyttigt, men det får man ta.
Som idag. Ris och vitfisk UTAN sås. Finns det något smaklösare?

Nej det blev istället.

Citron- vitlöks- och dragonfisk
Koka en kastrull med ris.

Stek upp en stekpanna med blandade grönsaker. Jag körde mina grillade grönsaker (squash, aubergine, röd- och gul paprika och lök) som jag blandar upp med frysta gröna bönor.
Kom ihåg bara att salta ordentligt.

I en stekpanna så fräser jag upp två skivade vitlöksklyftor i lite olivolja.
I med fyre fileér panga eller annan vit fisk.
Det blir en massa spad med det är bara bra.
Strö över dragon och salta.
Pressa över en citron.
Häll över en burk kräm fräs.
Vänd på fisken och låt småputtra ett par minuter.
Smaka av.

Till mig blir det 1 dl ris, massa grönsaker och en fiskfile utan sås.

Det är ok krubb, smakar inte så mycket, men går fort att göra. Alexander vägrade äta med Irma åt så det stog härliga till. Jag ger den tre gafflar av fem på grund av att det i slutänden inte blev så smalt med kräm-fräs-såsen.



Smaklig spis ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Ser väldans smarrigt ut i alla fall :-)

2012-03-21 @ 12:07:03
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0