Skrivet den: 2012-06-06 Klockan: 23:12:54

Sammanställning av Real Life - Högar

Det här tror jag banne mig har varit den "skönaste" Real Life-utmaningen hittills >>>. Sjönast för själen att se att det ser verkligen ut som hemma hos mig hos andra också.
Att det finns högar i andra hus.


Fast varför bryr jag mig egentligen?
Varför tänker jag så mycket på att det ser så prydligt och fint ut på alla andras blogg-bilder mot vad jag ser hemma hos mig?
Det är ju bara jag som ska leva här ;)

Fast det är jäkligt irriterande när man inte kan använda skötbordet till att just sköta bebisen på utan får bryta ryggen av sig när man byter blöjor på sängkanten.


Bjuder på ännu en skräckhög från mitt kök just nu. Men denna är baske mig inte långvarig.
Det är alla Alexanders leksaker som staplats där i väntan på att storstädningen och mögelmålningen i hans rum ska bli klart.

Hela veckan har jag fått leva med denna hög, men i morgon är det jag som ska ta tag i den, för nu är rummet färdigt.
OM jag får tillfälle vill säja. I morgon är ju "torsdag from hell". Älsklingen jobbar sent + har möte efteråt så jag har en känsla av att jag måste ta ungarna till parken på eftermiddagen om jag inte vill få ett nervsammanbrott.



Men fler högar kommer här:


- Ansibecki erkänner på en gång att hon är en hög mäniska och tog oss på en tur genom huset och dess högar: högen vid den ena datorn och en vid den andra, högen på skrivbordet, och även hon har en hög på skötbordet, högen i diskstället och i diskhon, och till och med en spontan-hög på köksbänken, en hög på byrån i den ena hallen och en på golvet i den andra och till och med en i den tredje och för att inte glömma den på sminkbordet.

Skön hög-feeling hemma hos dig. Borde anordnas ett hög-OS så här i OS-tider ;)

- Freja visar INTE alls glatt upp några högar: diskhögen i köket, träningskläds-högen i hallen, smutstvätts-högen och o-ihop-parade-strump-högen. Men försäkrar att den har en massa fler högar hemma och de gör att hon mår fysiskt dåligt.
Åtgärd: ett utbrott och sedan eftersom hon är lika slarvig som resten av familjen så börjar högarna att frodas igen.

- Ann-Mari berättar om sina högar och att de i sin tur orsakar andra högar; det eviga kretsloppet - orsak och verkan.
Arbetsbords-högen som orsakar en symaskins-hög på köksbordet eftersom man inte kan sitta vid arbetsbordet och sy när det finns en hög där.
Är ni med på logiken?

Högen på hallbordet som blev till när katterna började sova i korgen där högen skulle vara.
Och så fortsätter det ...

- Marie-Louise visar upp SINA högar från hemmet som är främst bok- och tidningshögar och pekar på problematiken som även härskar hemma hos mig; jag vet inte vart jag ska göra av sakerna i högarna. Jag vill städa undan dem, men vart ska sakerna? Och så vill man ju inte slänga något som kanske kan vara bra att ha.

- Anna får avsluta denna sammanställning som det svarta fåret bland hermelinerna eller hur det nu var. Hon får stoltsera med att vara den som hade svårast för att hitta några högar hemma hos sig. För att de INTE finns ;)

Men för att inte vara sämre än någon annan så lyckades hon klämma fram en liiiiiiiten klädhög och en liiiiiiiten kuddhög.
Kalas Anna, du är vårt föredöme ;)

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Härlig läsning som vanligt!! Jag hann ju inte få ihop något så jag skriver lite här:

Till och från bildas det högar här med...och t.o.m saker som man ställer ifrån sig som blir som...permanenta installationer. Nu har jag dynorna till solstolarna i vardagsrummet i fötöljen.(de går ju inte ha ute nu när det regnar varannan kvart) En hög med färdigstrukna kläder som inte har kommit in i skåpet av någon anledning. Ja, dessa högar! I dag ska jag minsann städa och då ska de bort :)

Ha en härligt torsdag!

2012-06-07 @ 10:33:01
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: oskrivnablad

Haha :-) Min blick fastnade genast på tavlan med Barbapapa. En sån hade jag när jag var liten och den försvann på vägen någonstans för länge sen :-( För visst är det en sån med figurerna i filttyg?

Underbar!!

2012-06-07 @ 19:44:54
URL: http://oskrivnablad.wordpress.com
Postat av: Freja

Älskar dina sammanställningar!

2012-06-07 @ 20:05:41
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: madelein - mamma till sex

Härligt! Vad är veckans real life tro, skall gå igenom bloglovin för ett par dagar tillbaka :P

Svar: Denna veckans har inte kommit upp än, den kommer under dagen. När jag funderat färdigt på vad det ska bli ;)

/Yohanna
Yohanna i Las Palmas

2012-06-09 @ 17:04:13
URL: http://madelein.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0