Skrivet den: 2012-06-08 Klockan: 12:45:57

Regnig fredagsvägning

Ja jisses vad vi blev blöta idag på morgonrundan.
Så blöta att jag var tvungen att ta av mig kläderna i ytterdörren för att inte blöta ner hela lägenheten.
Irma var också blöt, men bara om luggen eftersom hon hela tiden envisades med att sticka ut huvudet ur regnskyddet.

Vi klarade oss till skolan så Alexander blev inte regnad på idag. Men sedan när vi skulle fortsätta ut på rundan, jag och Irma så började det att småstänka. Knappt hade jag tänkt tanken klart att:
- Detta är bara sånt där typiskt Las Palmas-dugg som egentligen bara smuttsar ner bilarna mer än vad de blir rena.
...så började det störtregna.
Och det höll på en bra stund.

Alla tog skydd i busskurar eller under paraplyer, men jag stretade på. Det var ju varmt ute, jag var ju redan halvblöt och vi var på väg hem.
Men folk tittar alltid så konstigt på mig när jag är ute i regnet. Som om det vore farligt att bli blöt, eller vilken hemsk mamma som tar ut sitt barn i regnet, eller nu kommer en sån där konstig turist igen ;)

Ja det är konstigt att försöka vänja sig till andra förhållningsett.
Från att det är hälsosamt att vara ute i regn till att du är helgalen som går ut i regnet.

Men men, det var ju vägningen vi skulle tala om.

VÄGNING
- 400 gram
När jag ställde mig på vågen så frågade jag mig själv:
- Hur mycket är du nöjd med att ha gått ner?
Och svarade mig själv med att jag nog trodde att 63,8 skulle både vara sannolikt och lagom.
Fast när jag såg displayen så blev jag ju besviken ändå och undrade varför jag inte sa en annan, lägre siffra.
Man är aldrig nöjd ;)

UTVÄRDERING
Det är väl inte så mycket att orda om. Det har både vara smygätning av makaroner med korv och pannkakor denna veckan. Annars inget speciellt.
På mammafikat igår lyckades jag hålla mig till ½ Divestivekex och det får väl ses som en seger.

Morgonrundorna har gått och SKA gås i helgen.
OM jag kommer på galej på lördag, vilket är VÄLDIGT osäkert fortfarande, så antar jag att jag kommer att vara bakis på söndagen och inte gå upp. Fast det brukar jämna ut sig med att jag heller inte har nån lust att äta då ;)

Plankorna är det lögn i 17 att komma ihåg. Jag vet inte vad det är med mig. Om jag är otroligt glömsk eller om jag kanske förtränger dem.

Det var denna veckan.
Morgonrundor - Check!
Mat - Check!
Plankan - Upps!
Och 3,8 kilo kvar till målet.

Hur har det gått för er?

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Jag har slutat väga mig... Och om jag nu får nytt jobb skulle jag verkligen behöva gå ner i vikt så jag kommer i mina mer representativa kläder, jag vill verkligen inte lägga mina pengar på nya jobbkläder....

Svar: Nej roligare kan man ju ha sig för pengarna ;)
Testar en ny funktion på bloggen att svara direkt på kommentarerna. vI får se om jag tycker att det är ett bra sätt att hålla kontakt.
Vad tycker du om att göra så här?
Trevlig fredagsafton i alla fall.

/Y
Yohanna i Las Palmas

2012-06-08 @ 21:25:00
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Freja

Ett bra sätt, tycker jag, att svara så här direkt! Visserligen får jag då ingen kommentar samtidigt på mitt inlägg, men jag ser ju direkt vilken av mina kommentarer du svarat på, det blir lättare att förstå svaret då!

Svar: Tack så mycket för hjälpen. Jag kör nog lite blandad kompott då, då ;)
Jag måste ju titta in hos dig ändå för att se vad du har för dig ;)

/Yohanna
Yohanna i Las Palmas

2012-06-10 @ 18:50:31
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0