Skrivet den: 2012-06-11 Klockan: 14:32:07

Morgonrunda med måndagslista

Idag kändes det inte som nån höjdarmorgon att gå upp. Faktum var att när jag klev upp så kändes det inte alls som morgon utan snarare mer som natt, eller till och med som söndagskväll och jag inte hade gått och lagt mig än.
 
Irma hade en sån där RIKTIGT dålig natt, i natt och jag tror att vi varit mer vakna än sovandes, jag, Älsklingen och Irma. Hon körde 45-minuters-passet med ett uppvak var 45:e minut, HELA natten :(
Och man blir ju helt konstig efter en sån natt. Men vet inte riktigt om man är vaken eller sover, händerna och kroppen blir alldeles darriga och man får liksom ingen lust att göra något alls.
 
Men det finns inget att göra åt saken, det är bara att bita ihop, sluta tänka på´t och köra på. Det blir kväll efter den här dagen också, och då får vi gå och lägga oss. Förhoppningsvist blir denna natten bättre.
 
Jag tog med mig kameran ut på morgonrundan för att tänka på andra saker.
 
 
Jag går förbi vackra saker...
 
 
...och en del inte så vackra saker.
 
 
 
 
Och så avslutar jag med en runda i "min" park.
 
Jag anstränger mig lite och klämmer ur mig en måndagslista a´la jennyn, om även en väldigt ansträngd sådan ;)
- att Irma höll oss vakna hela natten i natt. Det sänker kraven på dagen efter och det blir TILLÅTET att bara sitta i soffan då och halvsova med ungarna ;)
 
- att hissen i vårt hus är trasig. Då får man tillfälle att träna alla andra muskler i kroppen som inte används när man går ut och går, när man ska släpa upp vagnen två trappor först vid skollämning och sedan vid skolhämtning ;)
 
- att, ja, jag kan ju passa på och vara glad för att vi just bor på ANDRA våningen vid sånna här tillfällen ;)
 
- att jag borde vara glad över skorna >>>, men jag är faktiskt för trött för det. I morgon är jag säkert glad över det ;)
 
- att arbetet med Irmas rum >>> går frammåt. Väääääldigt sakta, faktiskt plågsamt sakta, men frammåt.
 
Det var det, ännu en måndag går mot eftermiddag. Och jag kanske är lite glad över det också, när allt kommer omkring ;)
Jäääääääsp!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Härliga bilder på min favvo blomma :)
Jag förstår att du känner dig lite sliten idag, hoppas du får en bättre natt. Kram

Svar: Ja lite sliten är man allt, men mest orolig inför nästa natt ;)
Kan du inte vara snäll och skicka en kommentar om detta meddelande kommer fram till dig. Jag provar en ny funktion på bloggen och vet inte riktigt om den fungerar.
Tack på förhand. /Y
Yohanna i Las Palmas

2012-06-11 @ 17:03:37
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Oh, jag minns de där nätterna när ungarna var dåliga och jag sov framför tvn sittande i soffan med nån av dem i famnen... Inte mycket fart dagen efter då... Hoppas den här natten blir fylld av djup och skön sömn!

2012-06-11 @ 21:01:45
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0