Skrivet den: 2012-06-05 Klockan: 12:43:10

Mobiltelefonsmardrömmar

Jisses vad tiden går idag.
Bara en halvtimme tills Guldklimpen ska hämtas i skolan och både Irma och jag måste borsta tänderna och klä på oss.
Dessa nya sommar-tider omkullstjälper verkligen våra tidigare rutiner.
Jag hinner inte med ;)



I natt har jag drömt mardrömmar om mobiler samtidigt som Irma har haft en jobbit natt med ca 1000 uppvakningar.....i minuten ;)
Man är lite mör idag.

Så varför har jag drömt om mobiler?
Jo vi skulle ju byta mobiloperatör nu när vi håller på och kapar kostnader här i detta hem. Förutom att själva bytet tog över en vecka att göra så fungerade inte de nya SIM-korten igår när vi skulle pröva dem efter att mobilabonemanget äntligen hamnat på rätt ställe.
Timmar i telefonkö fixade det hela men VARFÖR ska man behöva ringa för att de ska fixa ett problem som de redan från början var medvetna om?
Och VARFÖR kan saker och ting inte fungera på direkten?

I alla fall, som grädde på moset så visade det sig att min mobiltelefon är operatörslåst och fungerar inte med den nya operatören.
Jag måste låsa upp den.
Men eftersom jag har en sån gammal mobil som inte kan NÅGONTING av allt detta nya roliga som nya mobiltelefoner i dagsläget kan och jag för stunden inte har en chans i världen att kunna köpa mig en sån där ny rolig telefon, så ska jag passa på att låsa upp en annan telefon, lite nyare än min som jag fått av en väninna.
Och om detta så har min hjärna flippat ur i natt och gett mig, tillsammans med Irma en MYCKET orolig natt.

Men nu får vi ta och sätta fart här om det ska bli nån Guldklimp upphämtad idag.

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, teknikens under!! Man tycker ju faktiskt att de kunde upplysa om det när man byter, de är ju dom som sitter inne med kunskapen så att säga :)

Hoppas det funkar nu. Kram

2012-06-05 @ 14:13:27
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: ♥ Carina ♥

Teknik är bra när det funkar. Annars ger det mardrömmar ;)

Kram

2012-06-05 @ 19:16:57
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Spanienfrugan

Oj vilka mardrömmar. Vasse bytte precis operatör och simkort. Herregud vad den gamla opratören ringer ner en då. Tror de ringde 15ggr på en dag för att försöka få han att ångra sig. Men han svarade inte....

2012-06-05 @ 21:15:22
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Iris

Får total panik när tekniken inte fungerar, vilket jag börjar känna nu då min dator går på sista skriket.. inte så bra för en bloggare :)



kram /iris

2012-06-05 @ 21:16:32
URL: http://inredningskaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0