Skrivet den: 2012-06-21 Klockan: 14:30:44

Glassmåste

I dag var det varmt på morgonrundan, riktigt varmt. Jag tog ingen kik på termometern då, men nu står den på 28 grader.
Puff!
 
I går var det varmt också. En sån där riktig sommardag när man känner att NU måste vi nog bara åka till stranden. Fast, riktigt så enkelt var det ju inte, och är inte med min familj ;)
Då på eftermiddagen, när Älsklingen kom hem från jobbet så var det säker 1000-tals andra som tänkte samma sak och parkeringsmöjligheterna vid stranden blir obefintliga, eftersom stranden ligger i storstan och inte på landet.
 
Ja ja, vi tog det näst bästa alternativet när det är så där:
GLASS!
Och nu ska jag väl tillägga att jag är ingen glass-människa. Jag kan lätt leva utan glass, och när jag väl äter det så behöver jag inte en 5-liters-förpackning som Älsklingen.
Men ibland så kommer det vissa dagar, som igår, och då krävs det glass. Det går inte att komma ifrån det.
 
Så vi åkte till ett semi-nytt shoppingcenter, på gränsen till Las Palmas, söderut. El Mirador - utkiksplatsen. Där hade vi aldrig varit förut och det blev glass på värsta italienska glassrestaurangen.
Och då tycker jag att jag kan unna mig det mitt i veckan.
För när åt jag glass sist?
 
 
 
 
 
 
Att det sedan blev en kebab-rulle senare när klockan sprungit iväg och det var dags att äta middag och vi fortfarande var kvar på shoppingcentret, det är en annan femma.
Men jag åt i alla fall inga pommes till ;)
En annan dag berättar jag om shoppingen.
 
/Y
 
PS Och glassen ja, jag glömde ju berätta om glassen ;) Den är absolut värd att åka dit för. God med dyr, som det brukar vara.
Vi provade:
- Nutella - KALASGOD
- Naturell jordgubb - Jättegod
- Polvo Paraguay (Paraguanskt ligg) ;) - God
- Cookeies - God
- Cheescake - Sådär
En liten bytta med två smaker 2,6 euro och el liten med en smak 2,1 euro. DS

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Jag älskar glass och skulle gärna smakat dom där glassarna :)
Barnen ser ut att njuta :)

Önskar dig en fin midsommar! Firar ni det förresten?
Kram kram

Svar: Midsommar här firas i Las Palmas och där ska vi inte vara. Vi åker till sommarstugan. Men NÅGON firning måste vi ju hitta på ;)Trevlig midsommar tillbaka.
Yohanna i Las Palmas

2012-06-21 @ 16:13:44
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Åh så gott det ser ut :) Då är det ungefär som glasspriserna här hemma då :(
Trevlig midsommar. Kram fina

Svar: Trevlig midsommar på er också.
Yohanna i Las Palmas

2012-06-21 @ 17:31:46
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Freja

Italiensk glass... Det är nog det godaste jag vet!

2012-06-21 @ 18:01:06
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: yaiza aho

ohh den där glass placet finns på las canteras oxå :) va där med min kusin o gudföräldrar, men prövade aldrig glassen, men dom hade en hel del spännande smaker som regnbåge, måln osv :) måste ja pröva nästa gång jag åker ner :)

Svar: Ja MÅNGA spännande smaker fanns det. Synd att man inte kan få en bägare med lite av alla ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-06-21 @ 18:50:06
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Vi har med ätit glass idag, triumfglas. Dottern valde bland annat smaken "dammsugare" den är ny för mig :P

Svar: Uj damsugare. Den lät spännande. Var den god?
Yohanna i Las Palmas

2012-06-21 @ 21:00:48
URL: http://madelein.se
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

PS! Freja! Jag har jätteproblem att lämna kommentarer på din blogg av någon anledning så tack för titten!!

2012-06-21 @ 21:04:04
URL: http://madelein.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0