Skrivet den: 2012-07-09 Klockan: 00:23:40

Fredagens gelej

Min väninna C ringde mig i fredags och frågade om jag inte ville gå ut en sväng, äta nåt gott, dricka nåt gott och titta lite på folk.
Sist jag var ute var ju i melodifestivaltider >>>, så det är ju inte varje vecka som jag får tillfälle att gå på galej. Så då får man inte tveka.
 
Och så hade jag ju de nya skorna >>> som stog alldeles oanvända i garderoben och bara suktade efter att få komma ut och lufta sig.
 
Så nu fick de komma ut och jag är FÖRVÅNAD. Inga skoskav, och då är jag en person som får skoskav av ALLT. Alla skor ger mig skoskav och dessa var ju dessutom snyggskor = extra känsligt.
Men jag led inte ett smack av varken klackar eller sömmar.
Jag är väldigt tacksam.
Kanske håller jag på att bli lite spanska ändå, som alltid kan gå i klackar utan att se ut som en martyr ;)
 
Men kvällen då?
Läggningen av ungarna gick kanon. Jag hade lagt fram kläder och panikmålat naglar som INTE fick några skvaningar. Så allt började väldigt lovande.
Vi tog en taxi ner på stan och satte oss på ett uteställe för att ta en bit mat.
 
KACKERLACKOR!
Jag säjer bara kackerlackor. De små dj#¤%!½na är överallt och springer upp och ned för gatorna. Medans vi satt och åt så dödade snubben vid bordet bredvid oss två JÄTTEstora. Och flyger gör de. Och gör så att det kliar över hela kroppen ;)
 
Och restaurangen, fråga inte om den, för jag lade inte namnet på minnet. Det var ingen idé. Jag tänker inte rekommendera den ;)
Hos mig går det inte hem när det är pyttelite mat på tallriken. Även om det är jättegott. Det blir nästan värre av det. Man vill ha mer och blir så besviken.
 
Och det var jättelite folk på stan.
Konstigt.
Det brukar alltid finnas folk i Las Palmas.
Jag vet inte om semestern har börjar och alla dragit söderöver till sommarstugorna. Folktomt var det i alla fall.
 
 
 
 
 
Men vi åt LITE mat i alla fall. Drack ett par gin & tonic. Snackade en massa strunt. Och så blev det en någolunda tidig kväll för att vara oss.
4.
Taxi hem och det var det. Resten är historia. Bakis på söndagen och det vet jag väntar mig. Spelar ingen roll om jag så bara dricker vatten hela kvällen lång. Jag är bakis dagen efter. Jag vet inte om det är för att man varit uppe hela natten och vänt på dygnet eller vad det är.
Jag blir bakis.
Så är det och har alltid varit.
 
Nu väntar väl ett halvår tills nästa gång jag går ut och det är väl tur det. Så man återhämtar sig. Man är ingen ungdom längre ;) Och så är det inte lika roligt som det var förr heller.
Hå hå ja ja, vad jag lät gammal nu ;)
 
Det var kul att komma ut i alla fall. Även om det var ett fruktansvärt gnällande här just nu ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilken pingla! Nästa gång får du ta ett kort precis när du kliver in genom dörren efter en utekväll :-)

Svar: Ha ha det skulle vara en syn ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-09 @ 09:38:04
Postat av: Lena

Glömde att jag ville ge dig en länk till en del s.k. bochinches på Gran Canaria. Kunde kanske vara nåt när dina föräldrar kommer på besök :-).
http://news.canary-travels.com/2011/01/discover-hidden-places-that-serve.html

Svar: Det tackar jag för och ska kolla upp. Tipps till när de kommer behövs alltid.
Yohanna i Las Palmas

2012-07-09 @ 09:44:15
Postat av: Spanienfrugan

Kul med en utekväll och G&T är ju så gott i värmen. Mums! Det skall jag unna mig i höst/vinter här när jag slutat amma.

Svar: Ja den är god, inte för söt och sliskig men heller inte så besk så det gör ont i käkarna. Precis lagom ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-09 @ 10:03:42
URL: http://spanienfrugan.blogg.se
Postat av: AnneliH

En ganska lyckad kväll ändå va? Kul! Förutom kackerlackorna då, dom kan man ju vara utan! Ska ju helst inte springa runt på en restaurang tycker jag men det är väl svårt att bli av med dem.
Det ser ju ut som om du har kommit ner i matchvikten. Snyggt!
Skorna är ju bara så snygga!

Svar: Vi satt ju ute på gatan och åt och där är det OMÖJLIGT att bli väck de (små) monstren. Vore bäst om de emigrerade till nåt ammat ställe ;) Jo det var ganska så bra trotts allt ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-09 @ 11:46:28
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0